Livet är

..underbart. Speciellt med en liten vovve som alltid är vid min sida och hänger med överallt med glädje.

Haha!, ja, vilken reklam Mira och jag gör här nere. Idag gick det säkert åt 1,5h till att prata med folk om denna hund (på en hemresa som brukar ta 20min).
Folk är inte så insatta i rasen så det är himla kul att få berätta vilka underbara bjässar detta är. Allt från små, små barn till riktigt gamla gubbar kommer fram och ber om att få klappa henne och sen ofta ställer en massa frågor.

Vart än jag ska så planerar jag med god tid, just för att hinna vara trevliga med alla de olika männskor. Detta låter ju säkert helt knäppt men det är sant.
Mira charmar alla!, medans jag berättar och gör reklam om denna underbara ras.

Folk har tillochmed börja känna igen oss (eller rättare sagt Mira) ute på stan eller i bussar/spårvagnar och det känns lite skumt med tanke på att det faktiskt bor 500.000 invånare här.

Lill, du skulle varit stolt :)

Det sjuka är att jag har varit här i snart 4 månader och de största hundar jag ser är shäfrar och rottwielers. Vart är alla stora raser?


Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0