Påsken

Det var ett bra tag sen jag uppdaterade, men jag har haft alla händer fulla.


Den 31:a mars flög jag och Niklas upp till skellefteå sen hem till arvidsjaur.
Den 1:a april bilade vi 4,5h till törendö och hämtade Mira. När jag såg henne kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Så himla fin!

Kjell har gjort ett otroligt jobb med henne. Muskler, päls och kondition.
Jag kan inte tacka er nog, Kjell, Christina, Loppan och Smulan.


Första kvällen var Mira ganska "off" men vi sov på saken och dagen efter var det precis samma gamla Mira. Hög energinivå och en massa spring och lek i snön. Hon föll direkt till sin "plats hos flocken" och var så följsam och tillgiven.

Vi träffade vänner och familj, Mira kände igen allihopa.


Efter en underbar påsk var det dags att åka hem till göteborg igen. Flygresan var redan betald sen länge tillbaka och vi hade fått lånat en bur av uppfödaren som Mira skulle hava. Nu eftersom hon hunnit bli så himla stor så rymdes hon inte ens lite i denna bur. Vi hann inte heller få tag i någon större, då vi skulle åka den 4:e apirl.
Så då bestämde vi oss för att köra bil ner. Såklart det skonsammaste sättet för Mira också. Dessutom hyrde vi ett släp så att jag fick ner alla mina saker. Lite av en "Win, Win Situation".

Jag, Niklas, Sara, Sabina och Mira startade söndagen den 4:e april.


20:30 Arvidsjaur
22:10 Skellefteå
00:15 Umeå
02:45 Höga kusten bron
04:00 Sundsvall
05:05 Hudiksvall
06:45 Gävle
08:30 Stockholm
11:00 Linköping
11:50 Jönköping
13:50 Borås
14:30 Göteborg


Efter 18h med personbil och släp och 1800 kronor senare var resan över.

Många mil på mammas volvo dessa 5 dagar, ca 230 mil har jag och Niklas hunnit avverka.


Resan gick jättebra, Mira var ju helt slutkörd efter påsken så hon sov hela vägen. Några korta stopp för att äta och kissa.


Väl hemma igen gick det superbra, Mira kände sig som hemma i lägenheten direkt.
Miljön tränar vi på. Statslivet är inte något hon sett eller upplevt förut. Hon känns varken otrygg eller rädd på något sätt men det är många intryck på en och samma gång för henne. Vi tar ett steg i taget. Jag vet att med mig på sin högra sida så kommer hon anpassa sig snabbt.


Så första natten gick bra, vi hade ett fönster på glänt för henne. Och imorse kom hon "smygandes" upp i sängen för lite morgonmys. Hon har också blivit kär.... i Niklas.


Resan har varit lång och innehållsrik alla dessa 3 månader. Jag har lärt mig mycket om mig själv och andra. Som Christina alltid säger till mig;


"Stänger Gud Ett Fönster, Så Öppnar Han En Dörr".


















Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0