Gästrum, check!

Nja, check är det kanske inte. Det saknas en hel del inredning vilket tyvärr får vänta tills nästa lön. Men renoveringen är klar.
Jag började i förrgår och blev klar sent igårkväll.

FÖRE




Taket såg förjävligt ut när vi tagit bort alla hjärtan/stjärnor m.m. Så det slipades innan målning och det var INTE kul alls.


UNDER PROCESSEN

Taket behöve målas tre(!) varv.


.. och Niklas hjälpte till med att av dom :)


Väggarna spacklades och slipades. Och även här behöves det tre varv.




Sen plockade jag isär det gamla golvet.


Och det nya golvet lades.


EFTER


Två gästsängar, ett nattduksbord och en byrå ska in.. såsmåningon.

Imorse när det var dags för lite frukost så gick jag ut för att hämta in hundarna.
Milton satt vid altanen och bara väntade på sin mat.




.. och Mira satt vid sitt andra favoritträd och hade det gott.




Min syster sa till mig "Du får se till att ta bättre bilder på hundarna. Närmare!"
Så det fick bli en närbild till henne också.


Idag har jag halva hallen att göra klar. Det ska målas på väggarna och läggas samma laminatgolv. Dock endast halva ungefär, då det ska läggas en gummimatta precis där man går in. Men det blir inte idag.
Så datorn ska plockas ner och vara nerplockad tills ikväll.

_________________________________________________________________________

Och ang. valpkursen jag är på. Det är så himla basic som man kan komma. Milton lär sig ingenting då han redan kan allting vi gör på kursen. Känns lite som 1400kr i sjön.

Visst ska man inte ställa för höga krav på en valp, det fattar jag.

Tex när vi tränade inkallning på kursen. Det fanns INGA störningar runt om kring. Och det var välidgt viktigt att det inte fanns heller. Alla skulle vara tysta och hålla sina hundar stilla.
-Jaha, okeeeej?

I Arvidsjaur på Miras kurs så smetades det leverpastej på marken, andra hundar busade runtomkring och tillsammans med vår hund och människor sprang runt och hoppade. Den mest svåra störningen skulle dom klara.
Det funkade inte dom första gångerna men ALLA hundar kom som skott när vi övat lite och ingen störning blev för svår.

Visst förstår jag att det är dom gör är rätt, för dom hundar som inte kan ännu. Så kanske är det Milton som inte passar på kursen utan jag borde tagit en kurs med högre krav. Meeeen man får inte gå någon annan kurs på kungliga hundar om man inte gått en valpkurs.

Nåja, Milton får iallafall glänsa. ;)

Nu ska jag börja arbeta. Hejsålänge!


Kommentarer
Postat av: mor

Som vanligt blir det jättefint när du renoverar. Det är en stolt mamma som följer ditt arbete på bloggen. Det är sååå snyggt med ljusa färger å då kan man ju ha färgglada(t ex min favorit:GRÖNT) prylar..t ex matta sängöverkast å sånt. Längtar efter att få vara gäst i det fina rummet. Kramis

2010-12-09 @ 10:34:15

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0