Grattis älskling!

Imorse klev jag upp klockan 06.00 för att koka kaffe, göra mackor och sjunga "ja må han leva" för Niklas och frukost på sängen blev det såklart. En stoooor och tung present väntade i garaget och det var en verkygsvagn. Den blev han glad av!

Sen efter det så var det bara att kasta sig i renoveringen återigen. Det skruvades ihop garderober och det sista av golvet blev lagt. Sen var det att kasta in kläderna där i också.

Sen så har jag hunnit vara ute med Mira och vi åt snö tillsammans. Hon gjorde det i alla fall.
- Sortering på högsta grad av sopor och skräp skall också hinnas med.
Sen ska jag iväg till ICA för att hämta garn och sticka tjocksockar jag fått på beställning.
.. och sen har jag sjuuuukt mycket städning och tvätt att ta hand om.

Jag har det jag står i, kan man lugnt påstå. - Jag skulle egentligen klivit upp ännu tidigare för att hinna mer! Så ni förstår varför uppdateringen faller bort lite.

Nu, bilder såklart!

I förrgår. Mira har brutit nacken och dött, kan man tro.


Igår. Alla mina tre hjärtan!


Så över till renoveringen!

FÖRE




Bomb?


EFTER

(Rummet är INTE klart. Renoveringen är färdig med ej inredningen.)

Väggarna blev vita och golvet är samma som i sovrummet. Lönn.

Jag valde att göra detta rum precis som sovrummet. För det ska finnas en liten känsla av att man är i "samma rum" eftersom att sovrummet och sina kläder "hör ihop" lite.
Garderoberna ville jag inte ha i sovrummet för att hålla det så luftigt som möjligt. Sen får rummen absolut inte bli plottriga. LESS IS MORE!

PAX-garderober från IKEA. Världens bästa!
2 stycken 100cm:are och en 50cm:are pryder väggen.




Dessa Birkeland-dörrar valde jag för att få lite lantlig känsla över det hela. Knopparna saknas dock än.


Lika gardiner och lika matta som i sovrummet.




Sen på denna tomma väggen blir det ett "smink-skrivbord" om någon där bakom dataskärmen förstår vad jag menar, och en STOR spegel med bred vit träram.
Jag har ännu inte lyckats hitta något sånt skrivbord men jag letar. Alla tips är välkomna!

Jag är nöjd med detta och bättre blire det!

Över till lite hundar då!

Igår var jag ensam på valpkursen då Niklas var tvungen jobba. Jag tog med mig Mira för att hon skulle slippa vara hemma. Å HERREGUUUUUD vilka monster BÅDA var igår, dom drog i kopplerna nästan hela tiden! Jag trodde jag skulle få psykbryt!!!

Innan vi for så var båda snabba in i bilen, haha. Dom älskar båda att åka bil.




.. och så över till dagens hundbilder.



Nämen! Vad är detta?! Mums!








Strålande sol och inte ett moln på himlen.






Inga bilder på Milton ute idag. Han går ut, kissar, och sen springer han in igen. Alldeles för kallt för honom idag så han har bara legat inne i sängen och hjälpt mig att bära kläder. (Dock bar han dom till sin egen säng istället för att bära dom till garderoben.) Där han förövrigt delade EN TILL bh i två delar.

Nu måste jag fortsätta. Hejhopp!

Kommentarer
Postat av: anna

dina hundar är så himla söta! :) och jag älskar dina inredningar!

2010-12-01 @ 19:48:58
URL: http://annaajonsson.blogg.se/
Postat av: Lill

Ruskigt kanon fint allting blir!!!!! och så himla snabbt...... Härliga bilder på Mira o Milton as usual :-)och vad Mira ser stadig ut i kroppen nu!!! Nattiskramar från jag!

2010-12-01 @ 22:09:14
URL: http://www.roadsend.se
Postat av: Sandra

Tack, Anna! Va söt du är :)



Hehe, jodu Lill, här är det ingen rast och ingen ro!

Tack tack :-) Jag kämpar på med Mira, nu är det lättare att bygga muskler på henne när hon har ett foder som faktiskt stannar i kroppen :)

2010-12-02 @ 10:45:30
Postat av: mor

Jättefint! Oj ni verkar ha mer snö än vi. Kramis

2010-12-02 @ 11:18:50

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0