Veterinär.... igen

Ja, gårdagen var minst sagt otrevlig. Mira visade symtom på att bli sjuk igen. Kräkningar, äter eller dricker ej, slö och hängig. Så det blev ett snabbt samtal till Kållered och vi fick komma in nästa dag. Alltså idag.

Milton har också varit sjuk ett tag (UVI) som inte vill släppa och man misstänkte något allvarligare, ultraljud och prover i fredags bl.a.

Båda hundarna gick idag igenom ultraljud på njurar & urinblåsa, blodprover, blocktryck, urinprov, undersökningar, temperatur m.m. Och efter ett flertal timmar på djurkliniken så fick vi svaren. I alla fall lite till svar.

- Milton har till syntes ingen svårare diagnos utan det är en envis och stark infektion i urinblåsan. Så för 4:e gången nu så går han på en viss människo-antibiotika och äter tränbärstillskott. SKÖNT ATT HÖRA!!!! Sen ska vi lämna 2 urinprover framöver och ett återbesök. Toppen!

- Miras ultraljud och alla andra prover visade precis som sist, vissa lite höga, men för henne normalt. TACKA GUDARNA FÖR DET! Det enda som hänt sen hon blev "friskförklarad" är att blodtrycket var högt. Det blir återbesök snart. Men som veterinären sa: "Jag ser INTE att detta har något att göra med vad som varit förut."

Men vilka stenar som fallit. Jag tänkte direkt "nu har Miras njurar sagt upp sig och hon går och dör". Jag vet att man inte ska tänka så, men dom tankarna kommer oavsett. Så nu gråter jag av lycka istället.

______________________________________________________

Häromdan var husse trött. Likaså Milton.




Idag hos vet.


.. och en tröööött Mille är hemma igen och tjuvla sig i fotöljen.


En jobbig dag tillförde en mycket lugnare och lättare vardag.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Men OJ va skönt å höra!!! nu kan man andas ut!!!! härliga bilder på härliga individer ;) kram å så ses vi snart =)

2010-12-16 @ 07:29:40
URL: http://www.magicbravehearts.se
Postat av: Anonym

2010-12-16 @ 07:38:20
Postat av: mor

Men så tråkigt att de har sjukdomar. jag trodde att Sanktisar var en relativt frisk ras. Men skönt iaf att de kommer att piggna till.

Sandra tänk på att när det blir vår och slask så är det inte så kul att de ligger i era fina vita möbler...

Ååhh.. vad jag längtar efter er..men nu är det inte länge kvar innan vi ses! KRAMAR!!!

2010-12-16 @ 08:10:13
Postat av: Sandra

Ja, det har inte med rasen att göra. Urinvägsinfektioner är inget som en sanktbernhard får mer än andra raser. Och ang Miras fel, så vet vi inte än vad som är fel och inte heller vad som orsakat det.

Ses snart!

2010-12-16 @ 11:25:34
Postat av: christina

Älskade små vänner, med både 4 och 2 ben....Nu gråter jag..igen...över livets orättvisor.Är det inte nog för Mira med vad som varit???

Vill, så klart; att dom ska vara friska och krya och att ni ska slippa ha klippkort hos vet.,dyra klippkort dessutom!!!!

Här vräker snön ner,mänger redan och värre blir det.Kjell skidrar med vildarna i -20 som inenting,medan jag förespråkar yllebyxor till flickorna, men pyttsan,,,,,,Stor och varm kram till er alla, även till fulingen i den vita fåtöljen, för DÄR skulle han väl INTE va eller????

2010-12-16 @ 16:05:17
Postat av: Niklas

Alltid lika förtjusande kort på mig! ;)

2010-12-16 @ 17:04:20
Postat av: Cecilia F

Hoppas hundarna blir friska snart!



Vet inte vem killen på fotot är, de är en släktning till mig som är fotograf som tagit bilden!

2010-12-16 @ 17:26:57
URL: http://ceciliafurstenhoff.blogg.se/
Postat av: Cissi

Usch dä, vilka grejer... Hoppas de blir bättre snart!



Kramar till er alla

2010-12-16 @ 18:46:27

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0