Min nya diet: Snö.

- Jag äter snö nu. Jag springer och plogar genom snön med öppen mun, mums! //Mira


Vi har varit ute och busat och tränat. Milton är så duktig! Han lär sig snabbt och (som jag ser det) är han den bästa valpdeltagaren på kursen ;)

Milton och Mira på altanen.




Ligga i snö är det bästa här i livet!


Husses fina beachvolleyboll som inte är så fin längre.










"Jag har den största tassen!"


Haha!




Nu har jag två trötta hundar. En ligger inne och sover och en ute. Kan ni gissa vem som är inne?

Igår var vi på valpkurs och fick som tur var ta med Mira, så hon slipper vara hemma. Hon låg på sidan av och tittade på. Jag pratade med kursledaren om Miras öron som blivit döva när vi skaffade Millekille och hon sa att när en valp kommer in i familjen så är det jättevanligt att dom slutar lyssna.
Väldigt logiskt egentligen, all fokus är på den nya medlemmen. Den fokus som BARA har varit för Mira tidigare.
Hon föreslog en kurs med bara henne, ingen Milton. Så det blir nog så också, snart.

Nu ska jag fortsätta måla lite innan jag ska iväg till lägenheten i stan och städa, bläää!!

Detta ska bli vårat lilla garderobsrum/hundrum. Jag menar, det kan ju inte bli bättre att ha två håriga och stora hundar i samma rum som våra kläder.




TjO!

Kommentarer
Postat av: smulan och Tiff

Såååååå fina bilder....kan känna i mina händer , mellan mina fingrar hur det var att leka med Miras vågiga päls, stryka den mothårs,rulla lockarna runt mina fingrar.....HUR är detta möjligt???8 månader sedan hon lämnade oss och ändå....ännu....!!!

2010-11-24 @ 17:45:47
Postat av: mor

Så härligt att ni oxå får ha lite snö.

Här i A-jaur var det kallt idag. -26 grader. Nina på mitt jobb som bor i Moskosel hade -32...brrr...

Kramis

2010-11-25 @ 09:54:07

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0