Vaccinationer och lugnande.

Idag åkte vi till veterinären för att röntga Mira och vaccinera. Milton vaccinerades också.
Det gick toppen förutom att Mira blev stressad när vi väl kom in och kan jag väl tänka mig, så många plågsamma timmar hon har fått uppleva på City Hund och Katt.
- När vi kom in på rummet och började prata med veterinären så såg Mira sin chans. Dörren stod på glänt och vips så hade hon mosat och skrapat upp min hand och även släpat med mig efter golvet till entren. Jättekul var det... Not.

Men hur som haver så känner jag mig lite osäker när vi ska få resutaten av SKK. Veterinären hade stora problem med att vrida höfterna på henne, hon såg vädligt besvärad ut och kan inte haft många muskler i sina armar.
- Kommer resultaten tillbaka jättedåliga så ska jag göra om detta, utan tvekan! Jag ska ta reda på denna duktiga man, som min uppfödare tipsade om.

Nu väl hemma så är dom givetvis väldigt trötta och nu måste jag skynda mig för nu ska vi packa in i bilen och sen iväg till kungälv för pappersskrivning och skit.

På väg till vet. Pigga och glada.


Hos vet. Mira har precis (eller för typ 30min sen) fått lugnande och Milton passade på att ta en liten sovstund själv också.




På röntgenbordet.


På väg hem, tröööötta hundar.


Snart hemma!


.. och igår var jag själv ute med en vän på grekisk resturang. Ett bra avslut innan flytten till skogen. Och nej, jag är inte sjuk, jag är bara sådär blek. ;)


Så med det sagt så börjar eländet med kartoner NU och ikväll blir det vår sista natt i lägenheten. Toppen! :)
Kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Smulan&Tiff

Usch då,det där såg inte så kul ut,,,ska vi oxå gå igenom detta?????tror att vi lägger in våra veton rätt snart!!!

Lycka till i storskogen,där ska ni se så mysigt det blir med granris i svansen,kåda på magen och OANADE ytor att busa på.När får VI komma då????

2010-11-11 @ 13:28:49
Postat av: Mor

Men gumman...du ser ju så mager ut.Tur att du kommer hem till jul så att jag får "föda upp dej". Kramis

2010-11-12 @ 19:15:48
Postat av: Alexandra

Hejsan

Hittade hit via en länk från Lillis på Facebook =)och har nu kikat igenom din underbara blogg. Gör ett inlägg här i din HD röntgen blogg... denne man du blivit tipsad om antar jag heter Maths å han hittar du på husdjurshälsan. Jag åker ända från Åmål för att röntga mina hundar hos honom... finns ingen bättre =)Så mitt tips är att röntga om ifall donnan inte fick pålagringar =) Lycka till...mvh Alexandra

2010-12-16 @ 15:50:43
URL: http://www.walkoflife.se

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0