Blå, blå himel.

Inte ett moln och några plusgrader ute. Det är nu det är som bäst! Frisk och kall luft som man kan andas in ända ner till tårna.

Igår var vi på stora Willybutiken i Sisjön och vi tog med båda hundarna. Niklas handlade och jag gick runt på denna stora asfalterade, enorma kundparkering. Milton skötte sig jättebra och jag fick ingen reaktion av honom på någonting. Så en timme strosade vi runt bland bilar, cyklar och folk.







Att låta en valp växa upp i innerstan är något jäkligt positivt anser jag (givetvis måste det vara rätt psyke på hunden såklart, jag tror inte alla hundar är skurna för ett sådant liv, precis som vi människor).
Milton bryr sig varken om höga oljud, stressande och närgånga människor, bilar som kör hit och dit och tutar, lastbilar, hundar, cyklar.. Ja, allt som en storstad är och innefattar. Det finns nog inget som han inte fixar och inget han känner sig otrygg utmed. Det är så härligt att se. Jag kommer verkligen inte att behöva gå någon socialträning med honom då träningen ligger precis utanför dörren. Haha, han bajsar och kissar nästan hellre på asfalt än på gräs.

Sen så ser man ju på sin hund hur fort och hur mycket man kan "pressa" dom. Milton har varit väldigt snabb i sin utveckling och honom har jag kunnat träna rätt så intensivt i olika situationer. Men med en trygg, vuxen sanktis vid sin sida så är det klart att det går lättare. ;)

Milton har funnit en jättebra lekkompis, en sjukt söt fransk bulldog på två år. Han är helvit med svart "bandit-teckning" i ansiktet. Så det har blivit bus här utanför i sandlådan för dom.



Idag var det meningen att vi skulle bowla och äta god mat i stan (min första lediga lördag). Det var alldeles för länge sedan jag bara kunde tänka på mig själv och ta på mig en fin klänning och kvällen har varit planerad i en månad. Dååå imorse såg vi att vi var tvunga köpa mer veterinärfoder till Mira och det innebar att vi fick avboka vår kväll. Sånt är livet! ;)

Nätterna går bättre nu. Milton kissar inne bara 0-1 gånger per natt.

Just ja, the pictures har kommit. Jag vet inte om jag får "sprida" dom redan men en bild slänger jag in innan annonsen kommit ut på nätet.


Ha en superbra helg allihopa!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Bilderna verkar ju ha blivit superfina..längtar tills man får se dom andra:-) hoppas ni får en trevlig helg! Kramisar

2010-10-16 @ 11:13:55
Postat av: Sofia

Bilderna verkar ju ha blivit superfina..längtar tills man får se dom andra:-) hoppas ni får en trevlig helg! Kramisar

2010-10-16 @ 11:14:46
Postat av: loppan/Christina björklundSmulan&Tiffany

Jaa du Mira...vilken förebild du är!!! Vet att vår matte vill ha en sanktbaby som vi två ska fostra,det ser ju så lätt ut....men hur blir dom till??Det var ju det då????

Så tycker ju matte att er lgh är så fiiiin, men fiiiinare måste ju ända huset ert vara med friheten bakom knuten. tass tass tiller från oss

2010-10-16 @ 19:04:53
Postat av: loppan/Christina björklundSmulan&Tiffany

Funderar ju en del på varifrån de kommer dessa "små".Från Lill men var får hon dem ifrån.....

Ska nog fråga husse ,men han tycker att vi är så galet stolliga nu när vi löper....mmmm???Har DET nåt samband?????vem ska vi fråga????

2010-10-17 @ 10:07:02

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0