Från Husse!

Idag när jag gick till jobbet så fick jag med mig två hundar på köpet. Det gick kalasbra med båda hundarna, även fast det tar några sekunder längre för kollegorna att bli kära i Mira jämfört med Milton. Hon är ju lite "stor" förstår ni! Annars så fick dom inte uträttat så mycket på jobbet utan Milton bet några till hål i Miras hakor och sen sov dom mest. Det som var roligast, både för husse och hundar var nog efter jobbet när vi gick upp och bara gick runt i skogen i nästan en timme. Mira fick sina vanliga "ryck" när hon kutar omkring som en dåre hej vilt och Milton tänkte väl ungefär att "de där ser skoj ut" och började springa runt som en tok han också, sen lekte vi lite kurragömma. Sen var det ett par trötta sanktissar som hoppade in i bilen och fick åka hem och vila sig.

Jag hade aldrig trott att det skulle kännas såhär kanonbra att flytta ifrån centrala Göteborg ut till Kode norr om kungälv. Det ska bli så jäklarns kul att få se hundarna springa runt på den stora gräsmattan och få vara ute i skogen varje dag! Hade dom vetat vilket liv som väntade dom så hade dom nog inte kunnat ligga still en sekund.

Det är lite lustigt att tänka tillbaka på hur det var innan livet blev fyllt med vildmarksbrallor och hundhår överallt. Lite lustigare blir det när jag inser att jag inte saknar det för fem öre. Tänka sig när man var uppe hos Christina och Kjell i Tärendö och hämtade hem Mira att man skulle bli så fruktansvärt fäst vid henne. När man sen gick med på att köpa en till liten dreggelmaskin så kunde man inte tro att man skulle bli minst lika fäst vid honom.
Jag har aldrig varit en hundmänniska, vi har haft katt i familjen under min uppväxt, så jag har nog alltid tänkt mig mer som en "kattmänniska". Jag hade aldrig trott att jag skulle trivas så bra med våra hundar som jag gör, faktum är att jag inte vill tänka på hur det skulle vara utan dom. När man ser att dom har det bra och springer runt och är lyckliga så blir man så jävla glad rent ut sagt så det är helt fantastiskt.

Nu har jag och hundarna precis kommit in efter vår vanliga lek och promenad stund såhär innan kvällen, hundarna ligger utslagna i bädden och sandra sitter klistrad framför Idol. I helgen blir det mer tid spenderat med hundarna då Sandra jobbar mest hela helgen.

Sov gött nu änna, så ska la jag att göra detsamma!

//Niklas

Kommentarer
Postat av: loppan/Christina björklundSmulan&Tiffany

härligt att höra om den lingonröda känslan som även du har till era monster. jaa, tänk när ni kom för att hämta mira,en svår stund att lämna något som kom att betyda nåt så oerhört mycket för oss. men nu har ni alla kommit i hamn,nytt hem på gång, lingonröd kärlek till varandra och en framtid fylld med sång.. allt gott till er alla,lycka till i era planer och i allt....kram från christina...your friend for ever i norr

2010-10-23 @ 10:49:20
Postat av: Lill

Kul att få läsa några rader från dig oxå Nicklas om hundägandet ur din synvinkel:-)) Vi hade oxå alltid katt hemma och jag var livrädd för hundar...men ingenting behöver vara som det alltid har varit och idag förstår jag inte varför man måste vara antingen katt eller hund människa?? Det går alldeles utmärkt att vara bägge...samtidigt :-) Kram på er!

2010-10-23 @ 18:30:04
URL: http://www.roadsend.se

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0