JA MÅ HON LEVA!

Idag firar Lills underbara B-kull 2 hela år, stort grattis till hundar, uppfödare och ägare!

Jag hade en hel sommar och en halv vinter suttit på internet vareviga dag och tittat runt alla möjliga stora hundraser, på uppfödare och på annonser. Inget passade mig. Men en dag så hittade jag mitt solsken i livet och det var Mira.

Tiden har flugit iväg och jag minns så väl den dagen jag såg annonsen på dessa under. Jag kastade mig på telefonen där jag satt på Bussgods och jobbade.
Annonsen hade bara legat ute i en timme tror jag och jag kände direkt att just DETTA var menat för mig. Den kvinnan som svarade var en mycket trevlig kvinna och jag fick frågor såsom hon fick.

När valparna var tre veckor åkte jag och min dåvarande pojkvän till Råneå för att titta. När vi klev in i dörren så välkomnades vi av en underbart vacker och glad tik.. det mina vänner, var Loppan.
Valpar är alltid valpar, man vet att man fastnar för en valp. Men denna ljuvliga sankt bernhard som var mor till alla småttingar satt ett stort spår i mitt hjärta och där sitter hon fortfarande fast. Att kanske få köpa en valp av henne kändes stort.

Nästa hund som gjorde ett avtryck i mitt inre (såsom han gjort med precis alla), var Ruben. Denna bjässe som var vänligare än någon annan jag någonsin mött. Han hade det vackraste, stora, runda huvud och en kraftig kropp till det. Jag ville faktiskt ta med honom hem. Denna ängel har tyvärr lämnat jorden för ett bättre liv i himlen. Men vi minns honom för alltid.

Vi åkte hem till Arvidsjaur igen och hade redan sett en liten tik som jag kände; Det är henne. Och henne blev det också.

Den 19 december så var hon min. Ett stort beslut jag inte en sekund ångrar. Jag kan inte tänka mig ett liv utan henne.

.. och eftersom Mira går på diet så fick hon sin tårta i form av hårdbröd. Och tänk att det är faktiskt bland det godaste hon vet. :)






Kommentarer
Postat av: loppan/Christina björklundSmulan&Tiffany

Tack Sandra för de vackraste bland vackra orden!Joo, jag är en välmående,stilig och älskad Loppa och känner en viss stolthet för de valpar som jag gett liv.2 av dem har jag ju inpå mig då och då, men faktiskt, de artar sig väl och uppför sig som det förväntas att 2ggr 65 -70 kg ska uppföra sig!!!

Ruben hade jag ju bara ett tillfälligt möte med, så där tillfälligt ,så att jag då rakt inte minns, men det blev ju resultat av det mötet oxå.Men....stilig var han så det förslog....

Lev och må nu alla mina små,jag tänker på er ibland och önskar, att genom er ska fler få stifta bekantskap med denna stolta ras som vi representerar!!!!!!!Tass,tass från mor Loppan



2010-10-23 @ 15:18:50
Postat av: Lill

Sötaste Mira såååå fin du är och vilken kärlek i din blick på matte:-) Hoppas Milton varit snäll med dig i dag på födelsedagen?!?! Kramar!

2010-10-23 @ 18:34:37
URL: http://www.roadsend.se
Postat av: Mor

Såå sött! men Sandra, hur går det med din mat...du verkar ha magrat...tur du kommer hem till jul så jag får "fö upp dej lite".Kramis

2010-10-24 @ 19:30:50

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0