Längesen ju!

Ja, uppdateringen har fallit åt sidan några dagar och jag har dåligt samvete. En god vän sa till mig: "Ta det lungt, du ska inte känna stress över att uppdatera. Det ska ju vara roligt."

Jag drar en genomgång av lite av varje av vad som hunnit hända dom senaste dagarna, med stor risk att inlägget kommer bli väldigt osammanhängande.

- Hur som haver, dom senaste dagarna så har det hunnit vara två arvidsjaurbor här nere, Patrik och Sofia. Det var en snabb visit men det var jädra gott att träffa dom iaf och nästa gång vi ses så blir det till jul.


- Milton och Mira har verkligen funnit varandra och dom busar och busar. Milton är stentuff mot Mira och hoppar och river och biter. Mille har inte en skråma på sig medans Mira har riv- och bitsår över hela sig, haha.



- Vi har tränat Mira med skrindan och Milton är så snäll och fin när han sitter i den. Vi tog med båda till slottskogen och Milton fick träffa en sjö och tusen miljoner sjöfåglar.





Milton vaktar matpåsen på vägen hem ;)


- Sen så myser vi ju väldigt mycket med hundarna. Och såhär ser det ofta ut när jag ska hoppa i säng. "Och vart tänkte ni att matte skulle rymmas?"


Det klassiska och dagliga ryggläget.


- Just nu då, idag, vad händer? - Jo, jag väntar på att min kära veterinär Ellen ska ringa ang Mira. Efter hon slutade med andapsin, synolux och cerena så har hon fruktansvärd diaree. Magen bubblar och vi måste stiga upp mitt i natten (ibland 2 gånger) för att låta henne tömma magen.
Så medicinerna har förmodligen varit vätskebindande och nu måste vi kompletera med kosttillskott (kan jag tänka mig), Stomack kan jag misstänka att det blir. Men hon ringer idag och ger ett besked. Fortsättning följer på den pungten.

Annars så har Niklas hunnit ha med Milton på jobbet när jag var på kurs och det hade visst gått jättebra.


Sen så finns det inte så mycket mer att tillägga. Milton har blivit så omklappad och puttinuttad att han inte längre bryr sig om människorna som kommer fram. Mira därimot, ojoj, hon är så svartsjuk när folk går fram till Milton och inte till henne, att hon kastar sig nästan i personernas armar. Dom ska tamejf*n klappa henne också! ;D 
Tänk att hon inte alls brukade uppskatta när främlingar kom fram och pratade.

Kram kram allihopa ♥

Kommentarer
Postat av: loppan/Christina björklundSmulan&Tiffany

Vilken HÄRLIG resa som vi får följa med på!!!!Nästan hör hur Mille växer och nästan ser Miras kärlek till valpmonstret, som blivit en kär vän.

Ett hett tips!!Köp en dubbelsäng till....för inte ska väl nån stor behöva sova i Biabädden???

Vi alla är så glada för er skull...lite avis möjligen, ty även jag-Christina. längtar efter en Smulvalp...men hur ska det gå till????NU löper båda tikarna,kollriga är de, men bättre tider skola komma...KRAM och PUSS till småvännerna

2010-10-11 @ 13:17:27
Postat av: Cecilia F

Sandra kära vän, vill bara att du ska veta att de är så kul att följa dig och ditt liv genom din blogg. De är alltid lika roligt att komma in hit och se bilder på dina fna hundar som du uppfostrar så bra! Och så blir ja så glad när ja ser hur bra de går för dig nere i storstan!!!



Själv kommer ja åka tillbaka till Arvidsjaur snart så vi lär ju ses!



KRAM PÅ DIG!

2010-10-11 @ 17:24:45
URL: http://ceciliafurstenhoff.blogg.se/
Postat av: Mor

Kram till både folk och fä. Vilka sötisar ni är allihopa!

2010-10-11 @ 17:55:22
Postat av: Lillemor

Ja där ser man..du ska ju inte undra vars du ska ligga när hundarna har lagt sej i sängen, bara gå på bia med dej sandra... ;))) hahahha...

2010-10-14 @ 08:02:06

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0