Mognare

Ifall en hund kommer gåendes på riktigt nära håll och om den hunden gnäller och vill fram till Mira, då finns det ingen chans att hon inte försöker ta sig dit och hälsa.
- Mira satte sig ner när hunden kom gåendes imorse och rörde inte en fena när han gick förbi, hon föll huvudet högt och tittade mot ett annat håll. "Jag ska visa dig valp hur man gör och beter sig. För nu mognar jag när du kommit in i bilden." Det är sååå härligt, Mira är så jäkla duktig!

När Milton sket imorse såg bajset lite konstigt ut, när jag plockade upp det och tittade närmare så såg jag att det var en hög med sand och grus, inte bajs. Bra jobbat lillplutt!
- Lillplutt kanske inte var det rätta ordet, han väger nu 13 kg! Jag var och jobbade från fredag till söndagkväll och när jag kom hem så såg jag tamejtusan att han blivit lite större. Det går undan får man säga!

Mira har även fått tillbaka lite hull. När hon var sjuk så rasade hon från 60kg till 56kg på 2 veckor. Förra veckan vägde vi Mira och ser att hon börjat öka igen, 58,5. Känns jätteskönt. Nu ska vi hålla alla tummar och tår den 4:e oktober och hoppas att alla prover ser bättre ut.

Usch, va arg jag blev inatt (på tal om något annat). Både jag och Niklas ligger och sover sen kl 22.00 och hundarna drar igång och busar kl 01.00!

Dagens bilder.
Milton sitter vid Miras matskål, som vanligt.


Sen lite morgonmys som slutade med bus såklart.










Kram :)



Kommentarer
Postat av: loppan/Christina björklundSmulan&Tiffany

de är ju för gulliga dessa två.......mira behadlar ju mille som sin valp...mor och son nästan....

2010-10-04 @ 16:27:01

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0