Morgontankar.

Vänner och familj ska stötta sina nära & kära i de val som dom väljer att göra, oavsett vad man själv tänker om detta.

Absolut får man ju säga sin mening ibland, speciellt om valet faktiskt skulle gå att påverka, vilket det ofta inte gör när man väl har bestämt sig.

Men tänk efter först innan orden lämnar munnen. Det gör stor skada att klampa ner på någons val här i livet, ett stort val som man själv längtar efter och har bestämt sig för.

Man berättar ju detta till personen för att man är lycklig över något, man vill dela sin glädje med denna närstående person som man bryr sig om, men till vilket håll svänger vägen om man får tillbaka nyheten trasig och trampad på?

Tänker man efter ordentligt så förstår man hur dumt det är. Sen om man konfronterar personen i fråga, så får man meningen; "Det är bara för att jag vill ditt eget bästa." 

- "Men för MITT eget bästa borde du ha stöttat mig, inte trampat på mitt val!"

Vad händer nästa gång? Jo, då avstår man helt från att överhuvudtaget säga något.

Riktiga vänner stöttar sina egna i ur och skur, oavsett.



- Mina morgontankar.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Sandra, ja kan då inget annat än att säga att ja beundrar dig!

2010-09-15 @ 10:02:52
URL: http://ceciliafurstenhoff.blogg.se/
Postat av: Lena

Det var bra sagt, Alla lever ju sitt eget liv med val, bra som dåliga och man ska glädjas med sina vänner i medvind och trösta och stötta i motvind.

2010-09-15 @ 11:59:19
URL: http://gyllenfjellskennel.se
Postat av: Lill Addy

mitt i prick vännen!!!<3

2010-09-15 @ 16:27:22
URL: http://www.roadsend.se
Postat av: Christina björklund

Den längsta halvmetern är den mellan hjärta och hjärna.ALLA behöver träna på att använda HJÄRNAN samtidigt som vi lyssnar på HJÄRTATS röst!!!! ÖVA på både känsla och förnuft, inte var för sig utan i kombination.Ingen hjärna är skarp, om inte hjärtat är med!!!! Detta tycker jag gäller OSS alla!!!

2010-09-15 @ 16:36:00
Postat av: Christina björklund

Den längsta halvmetern är den mellan hjärta och hjärna.ALLA behöver träna på att använda hjärnan samtidigt som vi lyssnar på hjärtats röst......egen eller andras......

öva på bäde känsla och förnuft, inte var för sig, utan i kombination!!!!!Ingen hjärna är skarp , om inte hjärtat är med.......Pröva öva redan idag, du , jag , alla!!!!

2010-09-15 @ 16:42:12
Postat av: Lillemro

Sant så sant vännen...Du vet vilka som finnsn för dej =) kramar i massor

2010-09-15 @ 20:43:03
URL: http://www.123minsida.se/norrlandssanktisar
Postat av: Lillemor

Ursäkta alla stavmissar =)) lite för snabb att skriva ibland 0) Men LYCKA TILL med kommande händelser... <3

2010-09-16 @ 09:09:59
Postat av: Tesa

Jag tror på dig och stöttar dig :)

2010-09-16 @ 21:20:29
Postat av: Mor

Helt rätt! kramis

2010-09-17 @ 18:10:22

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0