Svamp till alla!

En underbar helg utanför Göteborg har nu passerat. Mira är en helt annan hund. Springer runt som en idiot och är nyfiken på ALLT verkligen. Supermysigt att se.

Så nu har vi återhämtat oss uppe på landet. Vi har plockat en massa, massa svamp (kantareller) och ätit gott och bara varit ute i skogen.

.. i bilder.

Det fanns många "guldställen" kan jag meddela.


.. när allt blivit uppdelat mellan familjer, så åkte jag och Niklas hem med 6 stycken små påsar med goda kantareller. (Bilden visar bara en liten del av allt vi plockade.)


Mira hade någon konstig besatthet att krypa ner i alla hål hon hittade i marken.






.. men ack vilken skogsmulle hon är. Precis som matte!




Trött efter en fartfylld lördag. Dags att mysa med barnen!


Ny dag och husse tar fram crossen, jippi!


Jag antar att crossen väckte vissa minnen om skotern, för oj så glad hon blev!


"Meen vart ska du? Jag sätter mig här och väntar.."


Färskt vatten direkt från brunnen, mums!


Sen en till sväng för svampplockning.


Hejhopp!


Vad hade denna helg varit utan lite mys? Trött efter helgen bravader och Mira myser gärna med Niklas i soffan, söndagmorgon.


Sen har jag beslutat mig för att två bloggar är alldeles för mycket jobb, därför kommer jag skriva här om allt pyssel jag håller på med också. Men det kommer naturligtvis bara bli en liten del av Miras blogg.

Kram på er från tre trötta!

Kommentarer
Postat av: Lill Addy

Åååh så glad jag blir av att läsa hur Mira piggnat till o blivit sig själv:-))) Det ser jättemysigt ut på bilderna o jag känner den sköna tröttheten som blir av att man varit ute i skogen i flera timmar!!! Kramar!

2010-09-19 @ 19:56:32
URL: http://www.roadsend.se
Postat av: Christina björklund

Blev så glad i hjärtat efter vårt samtal idag!!!!Du ska se att det bara var ett skrämskott detta med MIRA!!!

Loppan blev jättrhslt, orolig och vilden på lördagkväll, vred och vände sig och kunde ej stödja på vänster baktass.En hundvärktablett, djup sömn, och imorse, botta, botta!!!För mycket bus med sina barn kanhända???

2010-09-19 @ 20:42:10
Postat av: Mor

Åh ,så mysigt ni verkar ha det. Längtar till sommaren då vi ska hälsa på. Hoppas ni får huset.Kram

2010-09-21 @ 19:28:38

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0