äntligen hemma

Sådär, och nu var katta tillbaka. Han valde att vara ute i två hela nätter innan det var dags att komma tillbaka. Han har gått runt på kalhygget här utanför oss, kanske träffat grannars katter?
Väl inne igen så var han annorlunda. Han är mycket, mycket mer tillgiven och gosig, vart man än sitter så hoppar han upp och ska mysa, mera nu än innan. Sen märker vi att han är mycket mindre skvätträdd. Det är självsäkra steg genom huset!

Idag var planen att sätta igång med rensningen ute igen. Men vädergudarna ville inte det. Växtriket ska tydligen vattnas ordentligt först.
Jag som hade tänkt att göra en riktig utedag och Mira skulle dra ved i skrindan och Milton skulle hjälpa till att flytta ris till bränn"stationen".


Och även idag så väljer båda hundarna att ligga på altanen istället för på gården.


Nyätit. Mätt och belåten.


Milton med stornosen.






Nu har pälsen tagit lite fart och den har blivit tjockare.


Nu ska jag se om jag kan boka tid hos veterinären. Katten är varken märkt eller chippad.

Sen det här med gärdesgård. Ett ord: D Y R T ! Så vi har övervägt att sätta staket istället.
Monterat så skulle en gärdesgård kosta oss ca 20.000 - 30.000 kr. Det vette fasen om det är värt dom pengarna, för så länge blir vi nog inte i detta hus. (När vi är miljonärer så ska vi köpa ett större hus vid havet ;)



Vad betyder den där dyra mattan för oss, och vad betyder egentligen den där vita färgen vi målar på väggarna? Ingenting, ändå utgör dom vårt hem. Och vårt hem betyder massor.

Men denna tavla som jag satt upp är inte "en bit av inredningen", inte en tavla med något obetydligt motiv som ska pryda min vägg på ett dekorativt sätt.  Nej, denna tavla betyder massor för mig och gör mig så glad av att se.

- Du är så långt bort. Alldeles för många mil. Men nu kan jag iallafall se dej varenda dag ♥


- Ibland kan det gå en månad utan att vi pratar med varandra. Men vi står fortfarande på precis samma plats som förut, tätt intill varandras sidor.


Tjo!

Kommentarer
Postat av: mor

Skönt att Mirre kom tillbaka. Hm...dina djur har det goooode bra...hundarna i sängen och Mirre på bordet... ;)

2011-04-12 @ 11:56:48
Postat av: tesa

Men HUR söt är du inte då? :) Men jag ser ut som en liten tomte brevid vackra du :P Saknar dig massor!

2011-04-12 @ 19:53:07
Postat av: mor

Men oj så fin tavla av dig och Tesa. Jag blir då riktigt rörd. Å du Tesa...du är oxå supersöt!

Duktig fotograf som tog det där kortet...få se.. vem var det nu då...jo just ja..det var ju jag! ;)

Kramis

2011-04-13 @ 09:35:23
Postat av: christina

bara tårar...glädjens tårar, över ert liv, er framtoning, era förutsättningar, er kärlek till varandra, livet och djuren.......

Hur skulle världen kunna se ut med fler som du, som er?????Mycket bättre skulle jag tro!!!!!

tack för att jag får ha dig som vän...äen om du bor ocentralt till...

2011-04-13 @ 15:38:59

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0