Eget recept på fästingmedel

En vän till mig skrev om ett eget recept på fästingmedel.
Jag har aldrig hört talas om det! Har ni?

Men iochförsig så har jag aldrig behövt skydda hundar från fästingar.

Jag fick publicera Jessicas recept. Tack och bock för det. :)

Detta ska jag absolut prova!




1 liter vatten
1/2 kryddburk timjan
1 citron
1/2 msk rosmarin el vitvinsvinäger (vi brukar ta rosmarin)

Låt de koka i en kastrull en liten stund och låt de sedan stå till de svalnat. Sila blandningen och häll sedan över de i en sprayflaska (typ blomspruta). Sen så sprutar man vovven varje morgon vid svansen och nacken.
De kan lukta lite i början men när de torkat in så känner man inte lukten alls.






Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0