Läs detta om fästningpreparaten!!!


Till ett mycket, mycket viktigt ämne. Fästingmedel.

Alla som följt bloggen vet hur vi har fått kämpa med Mira. Hur hennes njurar har blivit förstörda och kommer troligtvis inte återhämta sig. Det vi kan göra är att bromsa och uppehålla problemet. (Men vi lever ändå med hoppet att hon kommer att bli friskförklarad såklart.)

Enligt min mening, Niklas mening och många andras mening så har detta hänt pga Miras fästinghalsband. Veterinärerna kan inte säga till 100% att det är detta som orsakat skadorna på båda njurarna, MEN dom är nästintill säkra på det.
Så fort halsbandet åkte av så blev Mira bättre. Jag tvättade och skrubbade henne flera gånger. Veterinären såg en stor förbättring på hennes kreateninvärden direkt.

Mira har använt Scalibor i två säsonger.


Jag antar att ALLA hundägar, antingen hört talas om det eller använt det.

Det är mycket effektivt mot alla sorters kryp. Men scalibor innehåller ett nervgift! Bara där så borde man ta avstånd, när man hör ordet GIFT.

I vintras forskade vi djupare på detta preparat och hittade otaligt många historier av djurägare som fått sjuka hundar av detta. Leversvikt, njursvikt, utslag. Listan görs mycket lång.

Tex. - En kvinna hade en hund som skulle avlivas pga leversvikt. Dagen innan avlivning tog hon av halsbandet, badade hunden så att han skulle se ren och fin ut på sin dödsbädd... och VIPS så blev han genast piggare. En bekant till kvinnan sa, "Tvätta igen!!" Hon tvättade hunden igen och efter några dagar friskförklarades hunden och han lever och mår bra idag. - Vad orsakade leversviken? Scalibor.
Tänk om hunden avlivats? Helt i onödan!
.. och det var denna historia som fick mig att tvätta Mira massa gånger.

Som fjärde mest sökta, på ordet scalibor, kommer biverkningar upp. Även där ringer det en klocka.

Jag bestämmer givetvis inte över om ni väljer detta eller inte. Men jag vädjar till alla djurägare att använd varken fästinghalsband eller fästingdroppar! Ni vill inte ha samma helvete som vi gått igenom. Chansa inte!!
Allt som innehåller nervgift ska inte behandlas på våra djur!



Jag har hittat ett preparat som vi beställt och som vi kommer att använda.

http://fixodida.se - Detta preparat innehåller INGET gift.


Vad innehåller Fixodida?

Fulvosyra är väsentligt för allt liv och återfinns i torv (bland annat rörstarrstorv). Fulvosyra bildas genom humifiering av växter och har använts inom naturmedicinen i tusentals år, bland annat hos indianstammar i Nordamerika. Den mest åtråvärda rörstarrstorven har behövt minst 10 000 år för att utveckla den fulvosyra som ingår i Fixodida Zx™.

Även detta har jag gjort en djupare forkning på. Det ser inte ut att vara lika effektivt som nergifterna MEN det är en minimal skillnad. Och INGA biverkningar har setts till.

- Jag såg även att Fixodida hade ett upplslag i senaste numret av Hundsport.

Detta är ett känsligt ämne för mig och jag bryr mig VÄLDIGT mycket!!

Chansa inte. Era hundar och katter är inte värda att behandlas med gifter!



Kommentarer
Postat av: Teija

Aldrig mera Scalibor halsband! Hade sånt på Bamse-killen (flera år sedan) och han blev helt konstig, både i huden och huvudet. Nu förstår jag varför!



Detta Fixodida låter som ngt man bör prova.



Trevlig helg till er alla goa :)



KRAM

2011-04-15 @ 12:19:10
URL: http://fevites.se
Postat av: Lena

Vet många som fått problen efter att ha använt Scalibor,även om andra tycker det är bra. Brukar själv använda exspot med bra resultat och utan biverkningar men ser fram emot att höra hur Fixodida fungerar. Fästingar är inte kul =(

Trevlig helg=)

2011-04-15 @ 12:28:02
URL: http://gyllenfjellskennel.se
Postat av: Kajsa

Tack för att du delar med dig av så viktig information!

2011-04-15 @ 13:33:35
Postat av: Jessica

Bra att du delar med dig av informationen!! Vi brukar koka eget fästingmedel och ha på Ludden. Sen sprayar man vid svansen och nacken lite då och då. Skit bra, inget gift, ingen konstig lukt och billigt. Hojta till om du vill ha receptet vettja!

2011-04-15 @ 14:06:57
Postat av: christina

du är klok du......jättefin info.....tackar och bockar.....

2011-04-15 @ 16:01:02
Postat av: Linda

Googlade just på "rörstarrstorv" och hamnade därav hos dig :)

Googlade det just för att jag får mig ett sammanbrot snart. Satte frontline på hunden för kanske 5 år sedan - kräkningar blev resultatet. Bestämde mig för att min hund INTE få kemiska medel någon mer gång. Men nu har jag testat ALLT. Scudomedaljong, Fixodida, naturliga fästinghalsband, naturliga sprayer och gud vet allt. Det funderar helt enkelt mkt dåligt är min mening. Jag har i dagsläget både KÖABS fästinghalsband på samt ger vovven Fixodida. Plockat minst 10 fästingar bara under helgen. Hade i princip bestämt mig för att ge Frontline en chans till tills jag hamnade här på din sida, man vacklar ju och det är som att välja mellan pest eller kolera. Lilla gumman drog på sig borrelia förra året och det är inte heller någon rolig historia. Tycker det är bra att se andra sidan iaf och det ger mig definitivt en tankeställare.

Må så gott!

Linda

2011-06-20 @ 12:16:08
Postat av: Bilaloline

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2012-01-31 @ 07:35:48
URL: http://bilaloline.blogoom.com
Postat av: loppan

hej, nyfiken på hur det gick med Fixodida? läste om det idag första gången o funderar testa. Min vita schäfer brukar vara alldeles full av fästingar varje sommar :-(

2013-04-15 @ 16:18:50
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0