Påsken 2011

Ang. resultatet på det hemmagjorda färstingmedlet;

Vi sprayar hundarna lite runt om. Mest vid framdelen av hunden men ändå över hela kroppen, 2 ggr/dag.
Det luktar inte och vi ser en klar förbättring. Dock sitter det fästingar på dom varje dag ändå, fast färre i antal (och då ska man också komma ihåg att dom springer i skog varje dag, hela dagarna).

Skillnaden är att dom verkar inte vilja bita fast i dom utan dom ligger bara utanpå pälsen.
Från ca 8 st fastbitna fästingar per dag till ca 2 st.


Pga den billiga kostnaden, hur lätt det är och framförallt hur humant det är för hunden, så tycker jag att ALLA ska testa detta! Utan tvekan.



Fixodida har kommit nu! Det tog sån tid pga att det hade blivit fel i beställningen och normalt så kommer paketet inom 24 timmar efter beställning.

Och ett resultat av det kommer om någon vecka.

Jag ringde företaget för att höra hur det är med njursjuka hundar + fixodida. Han sa att det gick bra men att man får vara försiktig till en början då själva "detox:en" sätter igång i kroppen och sedan i stegrande takt öka dosen.

Jag vet att jag överdrev när jag sedan tog beslutet att INTE ge detta till Mira. Men jag tänker inte ta några risker även om risken är en på miljonen.



Miltons plitor har gått ner en massa nu och ser jättefina ut, men dom har varit rätt så variga. Vi köpte denna kräm och det fungerade hur bra som helst!




Över till helgens bilder.

Påsken har verkligen varit super. Lite väl varmt men ändå toppen!

Hundarna, likaså vi, har varit uppe på "landet" med husses familj.

Milton testar att tigga av Lennart.


Mira testar... Båda utan resultat.


Svalt och skönt i skuggan. Och det är i skuggan dom spenderat mesta tiden. :)


Det arbetades på vägen och M&M tittade förbi.




Sen badade Mira i vanderydsvattnet. Full fart! Milton blötte ner en tass sen satte han sig på sidan om, haha.

Påväg hem igen och det är två trötta hundar som sover gott i bilen.




Och för er som undrar hur katten har det, så har han det superbra. Han är ute på dagarna och kommer in på kvällarna för att sova i ansiktet på mig i sängen. Han är fortfarande väldigt försiktig men han blir mer och mer självsäker för varje dag.

Han är verkligen en underbar katt och jag ångrar inte en sekund att jag tog honom till vårt hem!



Klockan är 11:30 och det är redan 38,5 grader i solen och vindstilla. Det är sånna här dagar jag inte fattar hur jag kunde bo i arvidsjaur. ;)

Hoppas alla haft en bra påsk! Tjo!





Kommentarer
Postat av: Anette Johnsson

Hej !

Kikade igenom nästan hela din blogg,blir inte av att man tittar in så ofta,men när man gör det får man ta igen det man missat.

Vad bra om det fästingmedlet funkar,verkar lite trevligare än de andra.

Hoppas lilla Milton slipper sina valp plitor...han ser onekligen ganska kul ut med halva huvudet rakat,kanske ganska skönt i värmen =)

Och vilka härliga bilder att titta på vad underbart ni har det !!

Glad Påsk önskar jag er !!

Kram Anette...

2011-04-25 @ 12:32:25
URL: http://chabasses.bloggplatsen.se
Postat av: smulanTiffLoppan

Kom ihåg Sandra, att solen har oxå sin baksida...likväl som Kode eller ska vi våga säga Arvidsjaur??????

Underbart med kissemiss och era hundar.....kramar i mängder från porlande diken och storspoven...

2011-04-25 @ 16:17:32
Postat av: Mor

Hörrödudu! Arvidsjaur(Lövviken) har faktiskt visat sig från sin vackraste sida i påsk. Strålande sol med pimpelfiske, skoterkörning och skidor. Helt underbart! Å dessutom fästingfritt! Men vi såg årets första mygga. Saknade er i stugan. Förra påsken var ni ju på besök. Kram

2011-04-26 @ 08:16:38

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0