Delat inlägg

I en hel vecka har det varit skitväder. Regn, dimma och fuktigt. Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Så jag erkänner att jag inte gjort mycket speciellt för hundarna. Givetvis den dagliga motionen har de fått men utöver det har vi inte hittat på något roligt alls. Vi har cyklat och gått lite i skogen, men det är väldigt lite motför i vanliga fall.

Jag vill inte vara ute helt enkelt, när det bara regnar, det håller Mira också med om.



Igår var vi därimot och tittade på en hundgård med två hundkojor som det satt värmeelement i, tänk vad skönt att slippa bygga själva. Tyvärr, tyvärr, tyvärr så var hundkojorna för små och Mira kom knappt genom dörren, haha! Sen saknades det ca 10kvm på självaste gården. Synd.




Katta låter hundarna komma närmare och närmare för varje dag.



Milton springer runt på gården och lyfter försiktigt benet mot alla buskar och träd han ser. Det ser så kul ut!

Men vad hände egentligen med min lilla rosa-tassade-snutte?






Tillbakablick på Mira


Jag tittade precis på lite gamla bilder sen i höstas och herregud vad eländig Mira såg ut när hon var som mest sjuk. När vikten RASADE ner till 52 kg och veterinären sa till mig att hon nog inte skulle klara sig.


Mitt hjärta slogs i tusen bitar och jag kunde inte tro att det var sant.


En sak bestämde jag mig för: Det skulle INTE vara över.

... Efter fruktansvärt många timmar hos veterinären, fram och tillbaka i 6 månader, efter massa blod, svett och otaligt många tårar så bevisade vi veterinärerna fel och idag mår Mira lika bra som en frisk hund och håller en stadig vikt på 68 kg.


Fanns inte du i mitt liv så skulle inte jag vara hel.


Ge aldrig upp.


Kommentarer
Postat av: Lena

Tur för Mira att hon har en envis matte =)

2011-04-07 @ 10:23:22
URL: http://www.gyllenfjellskennel.se
Postat av: christina

Just det Sandra.....ge aldrig upp.!!!!!Hela världen kan INTE ha rätt om du känner att vad som sades om Mira var fel......

Så underbart att se henne, stark, mäktig och vacker

med så n utstrålning....så ge aldrig upp!!!!!

2011-04-07 @ 20:05:10
Postat av: Mor

Sötingar! Men har du inget namn ännu på Katta... Han ser ju ut att heta Mirre.

Kramis

2011-04-08 @ 08:27:47
Postat av: Lill

Tur att Mira(å Milton förståss) har dig <3 hon ser så vacker o välmående ut nu! :-)

2011-04-08 @ 17:36:44
URL: http://www.123minsida.se/roadsend

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0