Avslappnande hundmassage

Här är en beskrivning på en massage som jag brukar ge Mira. Hon älskar verkligen att bli masserad.
-Massagen är mycket lugnande.

Dessa två muskler ska vi jobba med.


Och vi börjar att göra små cirkelrörelser precis där.


Sen tiltar vi huvudet framåt och följer muskeln ner mot halsen, på båda sidor.


Sen tiltar vi huvudet uppåt och masserar samma muskel igen.

Vi stretchar alltså muskeln samtidigt som vi masserar den. Vilket gör den helt avslappnad.


Sen fortsätter jag massera muskeln utan stretchning.


.. och när hon sover.. Ja, då är mitt jobb klart! ;)

Kommentarer
Postat av: Lill

Lyckliga Mira:-) skulle sitta fint på den här tanten oxå....;)

2011-08-29 @ 10:53:03
URL: http://www.123minsida.se/roadsend
Postat av: christina

Jag ler med tårfyllda ögon....du är så fantastisk med dina små. Kan jag och Lill få komma på spa, massage och välgörande avslappning så att vi somnar????



Tänker osökt på många jakthundar som stått i hundbur i 11 månader, NU ska de ut och göra rätt för maten...När fick de massage och mänsklig kontakt utöver det vanliga sist????Jag bara undrar...???!!!

2011-08-29 @ 14:16:40

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0