Dömt att misslyckas

Jag har alltid velat att mina hundar ska kunna "skall" på kommando. Jag läste precis ett smart tips om hur man lär hunden snabbt och enkelt.

Bind hunden vid en stolpe, ta fram världens godaste matbit eller världens roligaste leksak och håll dig en bit bort från hunden. Och när tålamodet rinner ut och du hör det minsta lilla pip - beröm och belöna. Lägg därefter ett kommando och träna ljudet till ett riktigt skall.


TOTALT MISSLYCKAT! Haha!

Milton var så ivrig, det såg jag. Men han vände blicken ifrån och la sig ner och väntade, PRECIS som han blivit lärd att göra, när han verkligen vill ha något.
I desperata försök, att få honom att ljuda det minsta lilla, så fick jag ge upp.


.. och Miras träningspass ska vi då inte ens tala om. ;)

Så det blir att hitta en ny vinkel för detta att kunna träna in detta kommando.
Jag får grubbla lite!


Kommentarer
Postat av: Christina och gänget

Milton har nedärvt från Norrbotten att...den som gapar över mycket, mister oftast hela stycket.....

Han är klok han!!!

2011-08-09 @ 17:46:12
Postat av: mor

Haha..vilka härliga hundar. :)

2011-08-09 @ 18:25:23
Postat av: Stina

Jag fick elektra att skälla på kommando genom att som boffa åt henne så då började hon skälla när jag gjorde så! Sen avancerade jag de till att lära hon att skälla till ett handtecken också!

2011-08-13 @ 13:32:37
URL: http://sjuktboring.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0