Hemma efter rallyt!

Det allra första Milton började kvällen med var att dra mig i gruset mitt bland alla andra.
Så ett underbart första intryck fick jag allt ge! ;)


Vi hade lite presentation av allihopa och sen sattes det igång.


Vi fick se banan genomföras av vår duktiga ledare Britt och hennes hund.


Sen gjorde vi en liten övning med sitt, ligg och kontakt.



Och sen fick vi prova banan.

-Vid det här laget hade jag en privat fotograf, Tack så hemskt mycket för det!! Du vet vem du är. :)



Dessa två unga tjejer var med på kursen och var enormt duktiga. Jag är mycket imponerad!




I väntan på vår tur.


Då var det dags! Och för er som inte är så insatta i vad rallylydnad går ut på så kommer det i stora drag här:

Rallylydnad är en sport där ”teamet” hund och förare, genomför en bana som har designats av en rallydomare. Domaren ber teamet att starta och därefter genomför teamet en bana med övningar utmärkta på skyltar (10-20 övningar beroende på svårighetsgrad). Utförandet av varje övning illustreras genom bild och text på skyltar.

Exvis kan skyltarna se ut såhär: (utan förklaring då)

.. och alla övningar ska utföras på ett speciellt sätt.

Vid starten, sitt.


Från sitt till stå.


Sitt, backa 1 steg. Sitt, backa 2 steg. Sitt, backa 3 steg.


Vid sista hindret av 20.




Ligg under gång.




.. för att vara 1 år och könsmognads-trotsålder, så tycker jag Milton skötte sig jättebra. Han klarade alla övningar utom en, tar han trampade ner både kon och skylt. Men för att vara en allra första gång att prova något sånthär så är jag supernöjd!

Jag längtar massor tills nästa träff. Synd att det är en hel vecka bort bara! ;)

Tack alla för idag. Det har varit ett perfekt sätt att spendera sin tisdagkväll på.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

fan va roligt!! Kul att en sanktis kan visa att dom också kan =))) även om de inte alltid går i 190 ;) Bra jobbat!!!

2011-08-31 @ 05:49:51
Postat av: Mor

Så duktiga ni är! Kram

2011-08-31 @ 07:42:27
Postat av: christina

kul att hitta rätt aktivitet och visa att det faktiskt går att komma upp i en medelhastighet ÖVER 0,5 km/timme eller...

2011-08-31 @ 07:54:41
Postat av: Niklas

Våran Milton kan ju både springa i 100km/h och ligga och sova när vi kör i 100km/h! jag visste att det skulle gå bra för er! :)

2011-08-31 @ 08:12:41
Postat av: Britt

Kul att du gillade kvällen, det var jättekul att ha er med. Milton är en riktig charmknutte, vilken härlig attityd!:)

2011-08-31 @ 13:43:05
Postat av: Lill

Skoj att höra att det gick så himla bra:) trodde jag nog också:) och springer han som morfar...då vet jag hur fort det går;)

2011-08-31 @ 15:56:44
URL: http://www.123minsida.se/roadsend

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0