Jag beställde en vinfabrik!

Jepp, jag hittade en sida som sålde massa hembrygdsgrejer och jag beställde hem en vinfabrik.



.. och mamma, det är inte olagligt med egen vintillverkning! ;)



Jag som älskar att lära mig nya saker var bara tvungen att prova detta med egen vin. Tro det eller ej, men det är en oändlig vetenskap! Det ska hållas koll på temperaturer, det ska steriliseras, det ska tillsättas enzymer, jäst, näring, stopp, klarningsmedel.. i precis rätt tidpungt och temperatur, det ska jäsa, det ska tappas flera gånger ovs.

Vi har massa björnbärsbusar ute men omogna änsålänge. Så jag gick på ICA och köpte 8 kg frysta bär istället.







Flaskor är också beställda och Niklas ska fixa etiketter som jag kastat ihop i Photoshop.


Kommentarer
Postat av: mor

Spännande! Minns när din pappa gjorde öl för länge sedan. Fast ibland hade han och hans kompisar inte tid att vänta så de smakade trots att det stank mäsk. Urk! Jo jag tror att tillverka starksprit är olagligt. Kram

2011-08-12 @ 18:09:14
Postat av: Monika ,Lucy och lilla Olle..och en liten Gösta :)

Spännande med hemmagjort vin..har också gjort på körsbär..och min svärmor gjorde på maskrosor..det vart så himla gott och kristallklart vin..:)



Lycka till /

2011-08-15 @ 19:42:26
URL: http://extraedition.cybersite.se

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0