Kloklippning




Det vanligaste sättet är att bara klippa klon rätt av. Som på denna bild:

Men här kommer ni kunna läsa och se hur Jag klipper mina hundars klor.
Jag vill ha dem runda och korta.
OBS: Detta är INTE farligt för hunden på något sätt, det är bara ett annat sätt att klippa.

Detta är klon före klippning. (Och som ni ser så är klon mer rundad, och detta pga att jag klipper på detta sätt.)


Jag börjar med att klippa bort "ramen" som klon har på undersidan.




Det kan vara lite svårt att komma åt hela "ramen" och då filar jag ner resten.


Sen klipper jag uppe på klon och formar den rund med hjälp av klosaxen.


Såhär ser klon ut om jag klipper den rakt av, såsom beskrivningen i början av inlägget.


och såhär ser den ut när den är klippt rund.


Sen lite filning på det så är det klart.
Nu har hunden korta, fina och runda klor som växer sakta.


Kommentarer
Postat av: Monika ,Lucy och lilla Olle..och en liten Gösta :)

Så vackra klor..jag naggar "ramen" också,men klipper rakt av,och filar efter..:)Tack för ditt tips !!

2011-08-02 @ 16:34:25
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Susanne o Caesar

Hej! Tack för bra instruktioner. Caesar är min första hund, men jag klipper klorna själv och filar, det går bra. En fråga, Caesar har känslig hud mellan trampdynorna, blir lätt svamp när det är fuktigt ute. Speciellt på framtassarna eftersom han sicklar när han tuggar märgben. Har fått olika råd om detta, har du något bra medel som förebyggande åtgärd att tänka på? Ja, han har mycket hår mellan tårna och det är inte lätt att hålla tassarna alldeles torra på denna stora kille.

Så tråkigt det blev med Twaila, beklagar. Träffade ju Twaila i Vännäs, Caesars syster, han var mycket förtjust i henne. Vänliga hälsningar Susanne

2011-08-02 @ 23:45:24

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0