M&M talar ut

Jag växer så det knakar. Jag är faktiskt större än Mira och hon börjar få det jobbigt när vi busar.

Dock är alla dessa "hormoner" lite jobbiga.

Jag springer åt ett annat håll, sen hör jag matte ropa på mig. Jag vänder mig om och springer som en tok mot henne. Plötsligt så vänder jag och springer åt motsatt håll som en galning med tankarna nånstans långt borta. Precis då kommer jag på "Just ja, matte ropade". Då vänder jag igen och springer till henne och hon skrattar åt vilken virrpanna jag är.

Men det är inte så lätt att vara tonåring alla gånger. Men både matte och husse är väldigt förstående, vilket jag tycker ALLA mattar och hussar ska vara när vi är i vår moppeålder.


Jag är trött, nu ska jag sova. Vi var precis ute på en kvällspromenad under fullmånen!
//Tass Milton





Jag är söt. Matte tycker nog inte att jag är SÅ söt men jag vet att jag är väldigt söt ändå. Håret har bara flygit av mig och jag liknar nästan en råtta. Men det är skönt att inte ha någon päls på sommaren. Och det är ju det som räknas, mitt välmående?

Milton växer och är skitjobbig just nu. Han virrar omkring värre än mig! Och att inte tala om att han ska busa HELA tiden. Ibland lägger jag mig bara ner och låter honom "vinna", men bara för att slippa honom.

Snart är det dags för mig att göra min återkoll hos veterinären. Fy, vad jag hatar att vara där. Men det är viktigt, säger matte. Det är för att hon älskar mig så mycket och vill att jag ska vara frisk. Så för den skullen är det okej att stressa några minuter hos Jenny.

Annars så mår jag jättebra. Aptiten har inte varit så stor på jättelänge, som den är nu. Synd att maten ska smaka skit men jag har insett att jag kommer få dras med den förmodligen resten av livet.

Jag älskar min matte oerhört och jag gör allt för henne. Hon har varit min trygghet i snart 3 år och jag har varit hennes. Men den person här hemma som får 90% av mina pussar är ändå husse. Han har minsann stulit mitt hjärta!

//Tass Mira.



Kommentarer
Postat av: christina

Söta Milton...det har sina sidor med hormoner....men du Mira...det tar på att ha acneungdomar som stökar till det ,när man bara vill vara men det blir bättre, jag lovar!!!!

Detta är en del av charmen eller?????



Ni har det så bra, någon/några att älska och bli älskade tillbaka....som det ska vara, men det är INTE allom förunnat ska ni veta.



Hoppas att vet.besöket ger positivt resultat,att du Mira ska bli friskförklarad.....



Kram från syrrorna i norr, den ena maläten som 17,

Mor Loppan ,pigg och alert som aldrig förr, hon hälsar till er alla!!!kram från matte Christina



2011-08-16 @ 09:30:21

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0