Suprise, suprise!

"Men gud vad skönt att tjuvlägga sig lite i soffan."


"... ops."




Idag har jag plockat nästan alla äpplen på ena trädet. (Thats right, Niklas upptäckte ännu ett stort äppelträd på gården.)

Tänk att jag hann; rigga kameran på timer, springa mot trädet, klättra upp för stegen och plocka ett äpple på 10 sekunder.


Milton och Mira.


Efter att ha insett att det var omöjligt att få tag på alla äpplen så skakade jag om alla grenar så att jag kunde plocka från marken istället.
Jag vet inte, men det är kanske så man ska göra?


10 kg äpplen blev det. Så jag behöver plocka tre kg till för att kunna sätta igång med vinet. ;)



Kommentarer
Postat av: Mor

Oj så stora å fina äpplena har blivit. De var ju inte stora när vi hälsade på. Mmmm...låter gott med äppelvin.

Soffa eller säng? Spela roll...tänkte nog Milton..

2011-08-29 @ 14:45:42
Postat av: tesa

wiiine!

2011-08-29 @ 18:01:49
Postat av: christina

egna äpplen ur egna träd på egen tomt..eget vin...Hundar...och hembryggt äppelvin..precis som i sången...

2011-08-29 @ 20:21:59

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0