Vaccination och info om kastrering

På väg till vet.


I väntan på sprutor.


Mira stressade upp sig lika mycket som alltid. Men det är väl säkert 98:onde gången hon är på besök hos veterinärer också.


Men Milton var lika cool som alltid.




I samband med detta besök så fick vi sitta ner och prata med Jenny, en superduktig veterinär som jag litar fullständigt på, om kastrering av hund.
.. och helt ärligt så blev jag lite chockad över de negativa sidor en kastrering kan medföra.

Och att ha suttit ner på en mindre föreläsning om exakt vad som sker, vilka risker det finns för hunden välmående osv, har fått mig att tänka om.

Som det ser ut nu så får lille Milton ha kvar sina bollar!

Vår sexualitet avgör vilka vi är som människor och djur och vart vi står i förhållande till allt annat.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ludde fick ju problem med musklerna kring hans tarmar. veterinären sa att de tydligen är vanligt när de inte var kastrerade. Och när han skulle operera honom så kastrerade de honom samtidigt. Men hans pälls förändrades lite och han har blivit mer gosig. I börjar var han lite extra arg på andra hundar med. Så visst händer de saker.

2011-08-02 @ 12:43:15
Postat av: Erica med Lovis =)

Min Tyson har jag kastrerat, det vid 8månaders ålder och nu är han 3år. Min erfarenhet kan jag berätta om. Tyson har inte fått lätt att gå upp vikt som många kan göra, han håller en jämn fin vikt. Hans päls glänser och är bra. Han funkar fint med alla möjliga hundar. Han har ett jämnt humör. arbetsglöden finns det gott om. han musklar på sig normalt. det ända negativa som jag upplevt är att han kan ibland läcka kiss på nätterna, en bieffekt att dom kan bli inkontinenta. Jag vet dock många hanhundar som har fått stora problem efter kastrering. Och vissa får inga alls. Jag själv ångrar inte ingreppet på tyson. Jag tror det är väldigt inviduellt när det handlar om sånna här ingrepp. man får som ni överväga för och nackdelar och hoppas på det bästa typ. Ni gör säkert erat val som passar er bäst =)

2011-08-02 @ 22:00:43

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0