1 timmes regnpromenad

Spöregn... som vanligt. Och idag led vi en timme i spöregnet.

Mira gillar inte att gå på promenader just när det regnar. Imorse gick det bra men här kommer en film från igårmorse (dock inte spöregn, men regn likaså):



Efter en riktigt blöt promenad på grusväg så vill man nästan inte ta in hunden igen.
Och man står och torkar med en handduk som en galning för att slippa städa i 2 timmar efteråt.

.. och då har jag lärt Mira att "skaka" innan vi går in. Skakar hon sig så försvinner lite av mitt jobb med torkningen.

Det är superenkelt. Ta tag i hundens hals/huvudskinn och skaka det fram och tillbaka, simulera alltså en skakning på hunden. (Jag tar greppet oftast nära öronen.) Efter ett litet tag kommer hundens reflexer att sätta in och den skakar sig själv. Lägg sedan kommandot "skaka" till detta så kommer det nog sitta efter några dagar! :)

Kommentarer
Postat av: Mor

Mira...hon är ju för söt. LOL!

Trist att ni bara har regn. Vi har idag 6 minusgrader och det har kommit lite mer snö i natt. Så nu är vintern här på riktigt. Skönt! Kramis

2011-12-13 @ 11:52:58
Postat av: Erica

Visst är det smidigt att lära dom att skaka på sig :) Mina gör det aldrig under tiden man duschar dom vilket jag är väldigt tacksam till att dom lärt sig. Så dom vet att efter när dom får tillåtelse så skakar dom bort det mesta vattnet :)

2011-12-13 @ 15:05:39
URL: http://hundarnahansson.blogg.se/
Postat av: Christina och gänget

Alltså...vem är hon fallen efter?????Inte ens loppan går så där sakteligt...för att nu inte tala om döttrarna------ingen låg växel där inte....

2011-12-13 @ 15:33:33
Postat av: Lillemor

MEEEEN va är de jag ser...fick hunden bestämma när ni skulle gå hem? Fyyyyyyy Sandra Fyy ;)

2011-12-15 @ 15:45:41

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0