SNÖÖÖÖ!! och kastrering

Nu har det tränats en hel del med Milton. Vi har:

Tränat att gå på led med Milton bakom Mira.

Vi har tränat att ha på sig väskan. (Vi fick en SUPERFIN väska av två släktingar till Niklas, TACK!)


Milton vägrar att gå med skrindan. Med mera öving kommer det inte vara några problem, det vet jag. Men det passar ju perfekt nu att han kan ha väskan och att Mira får dra skrindan, som hon älskar. :)

Vi har tränat på att vara i hundgården. (Som för övrigt snart är klar.)


Och imorse vaknade vi av att marken var täckt med snö. ÄNTLIGEN!

Ni skulle sett Mira. Vilken lycka! Rullandes och ätandes fram sken hon upp som en sol.


Mira

Milton

Här kanske ni undrar varför Milton har en lina.
- Jo, för att varje gång vi går utanför dörren så EXPLODERAR han. Han springer som en galning i 110km/h, fram och tillbaka, runt, runt. Det ser jätteroligt ut men det är inget jag vill att han ska göra. Att vara lös ska inte betyda just detta. Därför tränar vi nu på att vara lugn och foglig när jag vill att dom ska vara det. Det går superfint! :)

Morgan undrade vad vi var så glada över. Han uppskattade inte snön och höll sig på de snöfria ytorna.



Mums!



När Milton vant sig med väskan så fyllde vi den med vikt i form av ved idag.



.. och för er som undrar vad jag använder för kamera, det är dels min iphone och sen har jag en billig systemkamera som kostade ca 2500 kr. Använder man den rätt så får man riktigt fina bilder!




Och idag firar vi även Milton sista dag med pungkulor. Imorgon kommer dom tas bort.

Detta gör vi för att vi har Mira men också för att Milton inte är något avelsmaterial, inte i mina ögon iallafall.

Han är supersnygg och jättego. Men om man backar bandet lite och tittar runtomkring så finns där egenskaper som jag inte vill föra vidare, helt enkelt.

En sanktis ska vara det tryggaste som vandrar här på jorden. Milton är inte riktigt det där till 100% som jag skulle vilja se hos en perfekt hund.
.. och ska jag avla så ska det absolut vara med de BÄSTA förutsättningarna, inget annat.

Att avla bara för att avla är varken rätt mot framtida köpare, mot hunden eller rasen.

Kram från oss lyckliga!

Kommentarer
Postat av: Mor

Hm..ni har nästan mer snö än oss. Hoppas det kommer lite till innan jul iaf. Kramis

2011-12-06 @ 11:58:43
Postat av: Erica

Härliga bilder =) Hundträning är det bäst som finns och särskilt när det går bra. Mycket klokt beslut med kasteringen. Hoppas det kommer gå bra och det läker som det ska. Lovis hälsar till brorsan :)

2011-12-06 @ 13:33:30
URL: http://hundarnahansson.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0