Jaha, det var så det var.

Vädret SKIFTAR kraftigt. Igår sol och värme, idag snö?, men Mira ville ändå vara ute. En snabb koll innan jag hoppade in i duschen och då såg jag att vår granne var på besök.

Mira började busa med honom och jag släppte ut Milton till dom. Dom luktade och Milton försökte få igång hanhunden. Gick inte.

Han började spänna sig och högg ett flertal gånger mot Milton. Så jag spanade lite från fönstret och då klickade det. Han stod där och vaktade Mira. Så fort Milton kom nära så jagade han bort honom. Han började uppvakta henne och vips så var hans tassar på hennes bak.

Brunstiga hanar är tydligen inte lätta att schasa bort så M&M fick gå in.

Dags för löp eller?

(Vad är detta för ras? Spaniel, va?)

Mira funderar vad han vill egentligen.






- Du, detta är min tjej, så ge fan.




Absolut ingen skada skedd, det är en snäll hund. Men inte fasen vill man ha valpar så det lär ju bli att hålla koll nu. Han kommer ju trots allt varenda dag.




Bilder från en promenad tidigare i veckan:






Jag älskar dom här skyltarna som sitter efter vägen. :)


Inte för att det behövs på något sätt, men Milton har fått stryphalsband nu. Han har växt ur alla Miras gamla läderhalsband. -På tal om det; Jag har aldrig mött en hund som går så fint i koppel som Milton gör. Ändå så har han knappt gjort det!




"Sen ikväll kommer det middagsgäster till husse och matte. Förhoppningsvis har dom med sig deras hund. Jag är omringad av hundar där jag bor, men inte en enda vill busa med mig. Dom har bara ögon för Mira!" //Milton

Kommentarer
Postat av: Erica

Tjena brorsan, syrran Lovis här o tassar in =))

Synd att du bor så långt bort så vi inte kan få busa med varann...

2011-02-04 @ 16:12:11
URL: http://hundarnahansson.blogg.se/
Postat av: Lill

Jo jag tror det är en Clumber spaniel?! liiite S:t B till sitt sätt vad jag förstått..... Ruben var ju så där fantastiskt följsam men tyvärr lärde Helga honom lite ohyfs vid hundmöten eftersom jag lät henne hälsa på alla hundar...... Gullig skylt ;0) Krams!

2011-02-04 @ 22:27:25
URL: http://www.123minsida.se/roadsend

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0