Årsresume 2010

Detta är mitt 2010.

Januari:

Jag hade i november månad (2009) köpt en flygbiljett till göteborg, VÄLDIGT impulsivt. Men jag kände att jag behövde komma bort ett tag från arvidsjaur pga diverse anledningar.
Där möttes jag upp av en främling, en människa jag aldrig någonsin träffat tidigare.

Så jag spenderade några väldigt mysiga dagar på hisingen hos denna främling. Han visade mig runt i göteborg vi gick på bio och vi åt god mat. Dessutom var denna okända människa mycket trevlig och jag log varje gång jag tänkte på honom och hjärtat hoppade till. Tänka sig?

Så i januari 2010 hade jag ännu en flygbiljett i handen ner till göteborg. Denna biljett var en enkelbiljett.

Christina och Kjell, mina älskade änglar, erbjöd sig att ta hand om Mira tills jag listat ut vad jag skulle göra. Skulle jag stanna i göteborg? Men hur skulle det gå egentligen med jobb, boende, vänner, familj?

Direkt jag landat på flygplatsen i Landvetter så visste jag att jag inte ville därifrån. Men om det var hjärnan eller hjärtat som ville stanna visste jag inte.
Jobbsökandet började och tillsvidare skulle jag få bo hos denna främling, som nu hade flyttat från hisingen och bodde mitt i stan.

Dagarna var fruktansvärt jobbiga ifrån Mira. Jag grät nästan varje dag men jag visste att hon just då var i paradiset uppe i tärendö. Jag tittade hela tiden på gamla bilder utav min älskling.


Februari:

Jag fick ett jobb! Jobbet var mycket dåligt betalt men det var en början i alla fall. Jag jobbade som dagisfröken på ett hundpensionat på hisingen.

Saknaden efter Mira blev större och större och Christina skickade massor av bilder på tösen.


Tiden sprang iväg och jag vet inte vart denna månad försvann. Den bara gjorde det.

Mars:

Kärleken växte mellan mig och Niklas och att flytta därfrån var inte något alternativ längre.
Denna månad bokade vi två stycken flybiljetter upp. Vi skulle vara där lagomt till påsken och då skulle vi hämta Mira och ta henne till oss nere i göteborg.

April:

Dagen var efterlängtad då vi skulle hämta henne. Niklas uttalade sig om att en sanktis var i storlek med en golden retriver. Så var det inte och han fick ta tillbaka sina ord.

Vi firade påsken tillsammans med min familj och Mira.

.. och eftersom Mira inte rymdes i buren när vi skulle hem med planet så fick vi köra bil ner. Mamma hade lånat oss den och mina två yngre systrar följde med.

Arvidsjaur:


Göteborg:


Mira och Niklas fann varandra direkt och vi blev en liten familj i den lilla lägenheten i masthugget.

Maj:

Jag sökte jobb som en galning. Den dåliga lönen på hunddagiset och den hemska chefen gjorde så jag ville därifrån fortast möjligt. I slutet av maj fick jag ett nytt jobb. En heltidsanställning som personlig assistent vilket var det bästa jobb jag haft.

Vi verkligen njöt av tillvaron med världens bästa hund.


Juni:

Dåligt samvete och förvirrad. Hade jag tagit det liv som en gång var, för Mira? Stoppat in henne i en liten lägenhet mitt i stan i sveriges nästa största stad. Var det rättvist av mig? Var jag egoistisk? Mina syskon, jag hade lämnat dem? Familjen, vännerna? Allt jag en gång hade precis vid min sida var nu 140 mil bort. Det snurrade tusentals frågor i skallen och lika impulsivt som jag åkt ner åkte jag nu upp igen.

Vi spenderade två dagar i arvidsjaur då jag insåg att detta var fel. Min kära Niklas, jag hade klivit bort från någon som jag älskade. Även någon som Mira älskade. Asfalt, tränsel och stress, det må så vara.


Niklas kom upp till arvidsjaur och vi spenderade midsommar tillsammans och tillbaka till göteborg åkte vi allihopa.


Juli:

En underbar månad. Vi hittade på så mycket saker tillsammans och hade riktigt kul och Mira charmade hela staden.






Augusti:



Nu fanns det en sak att göra. Det rätta, och det var att flytta.

Boendesökandet var på högvarv. Vi gick på visningar och tittade på hur många hus som helst men allt var skit. Var det inte skit så kostade det för många miljoner helt enkelt.

Dessutom fick vi nys på en bäbishund. Dom som skulle köpa valpen av Lill hade gett ett återbud. Klappat och klart, valpen skulle flytta till oss.

September:

Detta var en rätt splittrad månad, på gott och ont.

Mira blev sjuk och mådde mycket dåligt och efter 1.000.000 stycken undersökningar och prover så fick vi veta att hon hade dåliga njurar. Jag bröt ihop totalt.
Men efter massa medicin och rätt kost så var hon pigg och återigen samma gamla Mira.




Sen kom denna lilla snutte hem till oss, Milton.




Nu började lägenheten att bli trång... och VIPS så hade vi vunnit budgivningen på vårt drömhus.


Oktober:

Flyttkartonger till förbannelse. Massa träning med valpen. Jobb. Längtan.

November:

Den 11:e november flyttade vi in i drömhuset.


Gissa om det var lycka?


Resten av november månad bestod mest av renovering och allt vad det innbär med ett hus.

December:

Renoveringen forstsätter och det börjar bli riktigt fint hemma.


Vi åkte upp alla fyra till Arvidsjaur för julfirande.


Sen åkte vi hem till underbara Nolby och inväntade det nya året.


Home is where the heart is.

Kommentarer
Postat av: Christina

Vilken resa du bjuder oss läsare på!!!!! Ömsom i lyckans kupe, ömsom i tvivlets, men destinationen var utpekad. Att ha fått vara den utsträckta handen, att ha fått förtroendet från dig att ta hand om ditt "barn", vårda henne och samtidigt fick du vårda dig, det är en av de största sakerna som hänt under 2010,,,sen att vi fick "Fifi" oxå..så klart, samt att visa på att det mesta ordnar sig förr eller senare på ett eller annat sätt....

När jag hör Jassica Andersson sjunga sin sång, "I did it for love" då ler jag bakom tårar, det var så det var Sandra och Niklas....We did it fo love.....

Nu reser vi med er i lyckoruset, hundar och hus,renovering och framtidstro, samt vetskapen, att vi kan ju alltid ta in på Hedlunds/Hällstens gästgiveri när vi har vägarna förbi.

Så fick prinsessan Sandra sin prins Niklas...och de levde lyckliga i alla sina dagar.......

2011-01-10 @ 17:41:18

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0