Handlerkurs, done.

Kursen hade en röd tråd; Kontakt.
Ja, det var det vi pysslade med. Kontakt och belöningar. Detta pågick alldeles för länge och hundarna tröttnade tillslut. Milton kämpade på för glatta livet men man såg hur hundarna sjönk ihop mer och mer.

- Jag vet inte om jag missförstått hela grejer med handlerkurs, men visst bör man få lära sig hur man ställer upp hunden på bästa sätt? Visst pratade han lite om det men det handlade väl om ca 9% av allt annat.
Vi bara sprang runt, runt. Kontakt, det var det vi fick lära oss.

Klockan 09.00 imorse så drog det igång och klockan 13:30 slutade det. Det är 4,5 timmar av springande med en och samma hund. - Det kan man ju säga vad man vill om.

Men jag ska ändå säga att kursen har lärt mig mycket. Många olika knep och knåp som jag kommer bära med mig på utställningar.

Milton var den enda unga hunden, gissa om han hade det kämpigt, även om han älskade varenda minut. Mycket, mycket beröm från människor om hur arbetsvillig och vilken glöd det fanns i honom, trots hans ringa ålder, 6 månader.

Kursen får av mig 3/5 stjärnor. Jag skulle inte rekomendera den. (Men då söker vi ju alla olika kursinnehåll.)
Nicklas, kursledaren, kan sin sak. Det märker man, jätteduktig karl. Men tyvärr så var det inte riktigt detta jag tänkt mig. Jag är övertygad om att vissa tyckte kursen var helt perfekt.

I början av kursen. Pigg och alert!


I slutet av kursen. "Nä, matte, nu vill jag hem."


Tjo!


Kommentarer
Postat av: Lill

Det är en sak att vara duktig på att ställa ut och en helt annan sak att kunna lära ut det.....som med alla ämnen/områden!!! Det jag tycker är viktigt är att man går på olika kurser med olika lärare för alla har olika saker dom trycker på.... Men Milton var säkert jätteduktig:-) Kramar på er!

2011-01-30 @ 14:58:31
URL: http://www.123minsida.se/roadsend
Postat av: Smulan ochFifi

Pust och phu, förstår di att valptålamodet tryter...gääääsp säger vi som kutar runt av andra orsaker,inte nu mygg och knott precis

2011-01-30 @ 18:06:32

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0