JUL tvåtusentio

Ohja, det har hänt mycket sen sist. Anledningen till att det har dröjt så med uppdateringen är för att datorn gick SÖNDER totalt. Men ni käre sambo har äntligen fixat den. Och alla bilder lyckades han rädda!

Jag kör med ett bildspel rakt igenom och skriver därefter ;)
.. och detta inlägg kommer inte bara handla om hundarna, även husse och matte.

Vi körde i heeeeeemskt snökaos upp till Arvidsjaur. Det började i Västerås och nådde hela vägen upp till slutstoppet. Men vi kom dit helskinnade alla fyra.

Vi packade upp oss och bodde hos min far. Mira trivs som alltid där.


Sen var det helt plötsligt julaftonsmorgon och den spenderades hos min mormor.


Mira älskar sin husse!


.. och Milton älskar sin matte.


Niklas har köpt en systemkamera, åh vad roligt det är att ta kort nu!




God mat och trevligt att se familjen igen.

Sen var det kväll..


..och vi hittade hem till min morbror med familj. Och tacksamt så fick vi ta med hundarna.




Husse blev bortskämd med en massa paket.


Så efter en lång dag och kväll tyckte Mira det var skönt att lägga sig tillrätta i "morfars" soffa.


.. och lilla Mille var också trött och hittade sin väg till sackosäcken.


Sen var det juldagen och den åriga juldansen var på gång. Nu träffade vi gamla vänner och man blev helt plötsligt barn på nytt!

Pappa bjöd Niklas på en öl.


.. och det är detta som är min pappa, Curt.


Och detta är min allra bästa vän, Tesa. Vi har hållt ihop sen dagis. Världens bästa ♥




När inte hundarna satt och tiggde popkorn av mina vänner så gjorde dom det dom kan utan och innan.
(OBS!! Kolla Miras öga. Snacka om skelöga!)


Sen har dom två fått träffa Vilda, Bianca och Teya. Tre hundkompisar. Oh, vad dom busade i djupsnön. Jag har tyvärr inga bilder på detta när de flesta hundbilder blev raderade av misstag :(

Men en favorit i repris skulle vi göra hemma hos deras matte och husse när plötsligt vi fick ett samtal av Niklas pappa. Ledningar i huset hade fryst. Så vi packade grejerna och stack hem igen. Och det misstyckte INTE hundarna om.








Världens roligaste leksak, vattenflaska.






Här skriker jag frågan "Är ni hungriga?"






Mira hade dock inte lika bråttom ^^


Borta bra men hemma bäst.


Trötta och utslagna ligger dessa tre i sängen varenda morgon. Bara jag som är uppe med tuppen i detta hushåll.

Dag ett.


Dag två.


Dag tre.

.. and so on.

Hejsvejs! :)

Kommentarer
Postat av: Lill

Så kul att få följa eran jul och resa :-) jättefina bilder! det verkar ju ha löst sig med det frysta vattnet??

2011-01-03 @ 15:10:20
URL: http://www.123minsida.se/roadsend
Postat av: smulanTiffLoppan

blir så glad när jag ser den lycka som strålar runt omkring er.....

2011-01-05 @ 18:59:43
Postat av: Sara

Måste säga att det är roligt att följa din blogg, hur det går för er i all renovering och era goa hundar :)

2011-01-11 @ 10:00:11

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0