My Dog 2011

Som de flesta förstått så var Anna-Klara Molin, hennes vän Andreas och min älskade Lillemor Adolfsson hos oss i helgen. De fick boende här hos oss under utställningen My Dog i göteborg på Svenska Mässan.





Utställningen vart ingen höjdare då domaren inte fick titta i Miras mun. Varför? Vet ej, det har aldrig varit något problem tidigare på alla de utsällningar vi gått på, men det gör inget för mig. Så förutom rätt bra kritik fick vi en underbar 0:a.
Så medicinen fick vänta 1 vecka och hon fick gå på sin sista utställning.

Anna-Klara ställde Mira åt mig och hon gjorde ett superbra jobb. Tack! ♥


"Ta mig härifrån!"


Gratulationer, för övrigt, till Anna-Klara och Sessan. Dom hade flaggan i topp hela den helgen.
Henne hittar ni HÄR.


Det var en 2-dagars utställning för grupp 2 men vi struntade i att gå på söndagen. Mira lägger sig som en degklump på marken och skiter fullständigt i att springa i ringen.

Det var många planer från början. Mira tränades hårt som valp på utställningar för att vi skulle få henne till, åtminnstonne, svensk utställningschampion. Nästa plan var att Niklas skulle ha henne i hemvärnet och utbilda henne till hemvärnshund. Tyvärr blir det inte så, pga höfterna. Men vad gör det? Jag har världens bästa hund vid min sida och jag skulle inte byta henne mot allt guld i världen.

Andreas supervackra valp, en Borzoi på 8 månader.


.. och snygga Twaila var med såklart. Detta är Miltons mamma.
Henne hittar ni i vanlig ordning HÄR.


Mira i ett nötskal, lägger sig mitt i gången där det springer som mest folk.




Några barn som hälsade.




Lillemor gjorde ett tappert försök att ställa upp Millekille här hemma.


Helgen var så trevlig med vin och god mat. Jättekul verkligen, tack allihopa!

Kommentarer
Postat av: Lill

Vilka fina utst. bilder ni tagit!!! Visst ser Mira skitfin ut uppställd men vad någon annan människa säger om henne(dommaren alltså) har ingen som helst betydelse i evigheten.....och att hon inte ville visa tänderna för henne säger nog mer om Dommaren än om Mira!!! Kramar!<3

2011-01-12 @ 20:05:14
URL: http://www.123minsida.se/roadsend
Postat av: Lillemor

AHAHAH..ja herregud vilka fina kort!!!!! Jag lever länge på denna underbara helg, så kul!!! och ni är otroliga, bara älskar er båda 2, eller ja, alla 4 :))) Niklas är som vanligt störtrolig, speciellt på mornarna :)))) själv är man ju vaken för jävla tuppen själv,men de var ljuvligt det med, för tystnaden ni har utanför knuten, den är oslagbar!!! kramar till er alla <3

2011-01-12 @ 20:14:46
URL: http://www.magicbravehearts.se
Postat av: Kajsa Renberg

Vad kul det var att läsa din blogg! Vad fina djur du har och ett underbart hem och en underbar karl! :)

2011-01-12 @ 20:17:47
Postat av: christina

så fina bilder,,,så fina hundar....sån känsla att se er där i ringen....även om det inte gick så där lysande.....men ni var där cesar millan var......tänka sig.......hälsningar från de 4-benta släktingarna och christina

2011-01-12 @ 21:00:05

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0