Fodax - ett superfoder?

Enligt min mening: Ja. Enliga alla andra jag känner som kör på detta: Ja.

Som ni alla vet så gjorde jag en beställning på 163,5 kg hundmat för två veckor sen och nu vill jag verkligen dela med mig av detta.

- Två veckor tänker ni, det är inte en lång tid för att få sig en korrekt uppfattning. Men faktum är att jag har redan stor insikt i fodret och erfarenhet.




Vad åt hundarna innan männskan tillverkade små torra kulor, med konserveringmedel, färgämnen och tunga syror? -Rått kött.

Så varför äter våra hundar inte det dom ätit i tusentals år och är skapta för att äta?

Fodax är ett helfoder som inte har några onyttiga och dumma tillsatser.
Det är tillverkat av energirika råvaror från nöt och kyckling som är veterinärbesiktade. I fodret ingår även mjöl av spannmål, olja, lever, mineraler, kalk och vitaminer. Allt för att täcka allt det som mina hundar behöver. Dessutom är det mycket lättsmält, vilket är toppen för alla magar. Fodret är inte heller värmebehandlat!



Förutom att Fodax faktiskt är ett riktigt superfoder så är det jättebilligt! Jag beställde 13 påsar och betalade 1755 kr för 163,5 kg.
Det betyder att kilopriset hamnar på 10,80 kr. Motför Royals eller Eukanubas foder som ligger på ca 50 kr/kg. Alltså 5 gånger så billigt.

Visserligen är det väl inte lika lat-vänligt som ett torrfoder. Men visst är det värt med tanke på priset och framförallt kvaliteten på fodret. Se bara till att skaffa en frysbox, som vi gjorde för 0 kr.


Fodax Ideal (som jag kör på). Förpackningarna kommer i 12,5 kg styck med färdigskurna skivor. Vilket gör det enkelt att ta fram och låta det tina över dagen tills middagen kommer.


Jag blandar färskfodret med några kulor billigt torrfoder. På så sätt om man ska resa bort och inte har möjlighet att ta med sig frusen mat, då är det bara att ta med sig torrfodret som magen är van vid.


Luktar det illa? Nej, det luktar knappt någonting.

.. och gissa om hundarna blir överlyckliga vid varenda måltid?! Sen håller dom sig otroligt fina i kropp, hud och päls och fodret hjälper immunförsvaret på grund av rå vom.

In och läs HÄR, man köper fordet direkt från lastbil och lastbilen kommer var 6-7 vecka och går genom hela sverige!






Kommentarer
Postat av: Susanne o Caesar

Hej! Jag köper Klass Helfoder som jag ger till Caesar. Han har aldrig varit dålig i magen sedan han började äta detta frysta helfoder. Caesar är nu kastrerad, så han äter 1kg/dag. Tack för tipset om Fodax, blir betydligt billigare och bussen stannar här i Umeå. Ha en bra sommar, till er och sanktisarna!

2011-07-20 @ 14:24:08
Postat av: christina

vi varvar Fodax med Halla torrfoder...så klart att det är mer fest med Fodax....men bra att ha "nödproviant", ty INTE reser man med FodaX I HUSBIL TILL 3 MONSTER UNDER NÅN VECKAS TID...NEJ,NEJ!!!

2011-07-20 @ 20:47:17

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0