Mer tips!

Monika kommenterade på detta inlägget och hon får äran för denna uppdatering.

Nummer 10 i "Lådan" är ett puder man strör i öronen och det fungerar. Men nu har Monika berättat om ett annat öronpuder som, i mina öron, låter mycket bättre.

Jag läste mer om produkten, och precis som Monika skriver är detta framtaget av veterinärer. Jag hittade tillochmed en veterinärs blogg som varit med och tagit fram detta.
År 2009 fick Martinsens denna prudokt patenterad och finns idag att köpa hos olika djurkliniker eller i utvalda hundbutiker.

Det heter OtiCurant öronpuder 10g.
Det sägs bota det värsta öroninflammationerna och Monika fick själv erfara detta på en av sina hundar.

Så fungerar det: Strö i öronen och skaka örat försiktigt så det ramlar ner. Sedan klumpar "skiten" ihop sig och hunden skakar sedan ur klumparna själv.



Jag ska utan tvekan köpa detta.

Tack Monika för tipset! Här hittar ni henne. http://www.extraedition.cybersite.se



Kommentarer
Postat av: Lill

Jag har oxå god erfarenhet av detta!!! Kan användas i förebyggande syfte oxå :-)

2011-07-08 @ 17:11:12
URL: http://www.123minsida.se/roadsend
Postat av: Christina och gänget

vi fick detta tips av vet. till Tiffanys öron i fjol då allt helvete hade bitit sig fast i dem...detta var...tillsammans med receptbelagda preparat BRA::::och inget recept behövs...

2011-07-08 @ 20:11:14

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0