Lådan

Jag tänkte visa Alla mina bästa produkter när det gäller hundarna.

Bli inte rädd över hur mycket det är, det är vi som är extremt noga med allt, från sår till smuts osv.

Det är dessa produkter som ständigt har en plats i min "sjuklåda".




Nummer 1-5. Hud. Dessa används vid bett, hotspots, torra fläckar, infektioner och vanlig enkel rengöring.

Nummer 6. Tänder. Ett pulver som man strör över maten för att slippa tandsten och hundarna får en bättre munhälsa.

(Nummer 7. Miras medicin.)

Nummer 8-11. Öron. Dessa används för tvätt, mot svamp, fukt och irritation.

Nummer 12. Mask. Avmaskning för hund/katt. Engångbehandling, superlätt och superbra.

Nummer 13-14. Nos. Smörjning invärtes och smörjning utvärtes.


Med allt detta hemma har du full mundering mot ALLT. Det kan jag lova! Glöm veterinären, med dessa grejer har du minst lika bra prudukter hemma. Och för en bråkdel av priset.

Finns intresse att skriva mer ingående om varje produkt, säg till så fixar jag det.

Hejsvejs från en pigg matte men fyra trötta andra.


Kommentarer
Postat av: christina

mmmmmmm Sandra..så ljuvlig bild och ljuvlig omtanke om de dina..

2011-06-10 @ 13:22:17
Postat av: Mia

Hej,hittade hit av en slump o glad blev jag,Ser att du använder ngt till öronen,brevid revaxöret,nu till en fråga. Vad är det,jag har en schäfer med öron problem,har testat Allt vad vet har skrivet ut o mer därtill,han har ngn form av eksem,tror dom :(

Hoppas på svar,för den flaskan har jag aldrig sett.

Mvh Mia

2011-06-13 @ 19:15:47
Postat av: Monika ,Lucy och lilla Olle..

Vilken jättebra sjuklåda,har flera produkter här hemma ser jag..;

men jag har något du inte har för just öronen..som är toppenbra..tror att en del veterinärer har detta nu..TROR!jag vet ej,hörde bara någon liten fågel som viskade det..:)

Det är ett pulver som du strör i örat har botat dom värsta öroninflammationer,sägs det.Min tik, Ina öroninfl.botades :)...OtiCurant,öronpuder 10g(dt står veterinärmedicinskt preparat på burken ) men jag har köpt i en liten affär som säljer hundmat m.m..150 spänn tror jag gav då ett års sedan..kanon,bara att strö i öronen och skaka örat försiktigt så det ramlar ner..sedan klumpar det ihop sig "skiten" som finns där..hunden skakar det ur sig sedan..:)))

Sovmysigt i sängen..:)

ha det gott..:)

2011-07-08 @ 13:40:16
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Susanne och Caesar

Hej!

Mycket trevlig blog du har. Jag har också en liten sjuklåda till Caesar. Förebyggande åtgärder varje dag och mindre veterinärbesök. Tack för alla tips!

Caesar hälsar till sin syster Twaila.

Ha det så bra med sanktisarna, Susanne



2011-07-09 @ 11:21:24

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0