Brännskada i halsen

.. fick jag när vi var ute och joggade imorse. Jag trodde nästan jag skulle avlida av den korta sträckan. I sommar blir det ändring på det!
Hundarna travade vid min sida utan minsta tecken på att vara andfattig.



Könsmognad på G i Kode.

Väl hemma vid frukost, hör och häpna, så rök Mira på Milton som försökte ta hennes mat. ÄNTLIGEN! Första gången Mira sagt ifrån, och då har hon stått ut med M Y C K E T sen han var 8 veckor.

Andra gången vi gick ut så såg jag något jag inte var beredd på.
Jag går inte in på detaljer men jag kände inte igen den hunden som sprang, hoppade, bet på Mira och var dessutom olydig mot mig och kom inte på inkallning.

Tredje gången vi var ute idag så blev det min första gång jag fick tryckta ner Milton på backen och vara onöjd med honom. Undra om hunden blev förvånad? Haha, det enda man såg på honom var två stora ögon. Det kommer bli intressant och roligt med min första hanhund som ska bli könsmogen. ;)

Så då vet omvärlden att Milton varit en olydig sanktbernhard idag.

Ångerfull?




"Lilla" Milton fick inte vara ute mer, utan får ligga inne på sin bädd, medans Mira ligger och solar här ute någonstans i krokarna.

Jag passade på att sy 8 kuddar till utemöblerna av ett påslakan och nå gammskrot.







Mira tidigare idag.


Sen när jag var ute och fixade lite så såg jag ett fjäderfä sväva blixt stilla i den hårda vinden. (Detta var precis utanför.)
Jag tänkte inte mer på det, en fågel har man ju sett förut. När fågeln landade på kalhygget såg jag vad det var. En stor ÖRN stod på marken ca 20 m ifrån mig. Jag kastade mig efter kameran som låg inne men hann inte ta något kort när den var nära mig. 10 min senare kom en till örn och dom flög runt häromkring i ca 30 min och pratade en massa! :)





Hejdå på ett tag. Nu kommer Niklas vara på utbildning och jag i Arvidsjaur, så hundarna kommer att befinna sig hos "faster" Cissi m. familj. Återkommer efter helgen.

Wish me luck! Tjoo!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Skall göra vårt bästa för att ta hand om hundarna i helgen. Jag skall försöka plocka fram hårdhandskarna när det behövs och silkesvantarna när det är läge för det. Ha det nu så bra du kan i helgen. Kram kram

2011-03-25 @ 13:26:27
Postat av: christina

Ett kärt återseende med hemlandstoner, men orsaken till denna resa var ju inte den roligaste.

Att ha såna vänner som tar hand om odjuren......det ska ni dubbelt upp uppskatta...tror inte på nån köbildning om JAG skulle behöva avlastning till mina 3.

Kram....till de fina kuddarna i utemöblerna..../Christina

2011-03-26 @ 17:51:39
Postat av: Linda

Gud va jag kommer sakna er nu när det blivit som det blivit med mig och robin! Det hann aldrig bli någon grillning på er altan :( fan!

2011-03-28 @ 11:00:43

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0