Det nya livet för ......?

.. ja, hjälp mig gärna med namnförslag. Mina är slut. Givetvis måste det passa Mira och Milton.

Dagen har spenderats med katten i pricip hela dagen. Vi har gått till hundarnas del av huset, som är lite skrämmande ännu.

Godmorgon.


Gäsp!


M&M och katten har ännu inte träffats. Han är vädigt försiktig och innan han träffar vovvsingarna så vill jag att han är helt trygg med det nya hemmet och med oss, givetvis.

Milton är ju ett klumpigt och obrytt litet monster men Mira är en snäll liten ängel. Så idag när vi låg i soffan så fick Mira komma in och visa sitt lugn och sin trygghet för katten. Det gick bra fastän katten var stel som en pinne.

Katten ligger i soffan och tittar på en stoooor vovve.


... och nu när jag uppdaterar så kom katten jamandes hit, hoppade upp i knät och hindrade mitt arbete med bloggen och tänkte lämna lite katthår i min näsa och mun. :)

- Jag kan inte förstå hur denna katt kan ha sådan tillit på människor med tanke på allt.


Jag tror att katten kommer anpassa sig rätt snabbt och detta är pga hans enorma nyfikenhet.

Just ja, det kan ju vara kul att nämna. Jag är kattallergiker. Smart att skaffa en katt då? Men vet ni vad? Jag har inte fått ett enda anfall eller fått någon reaktion alls. Hur går det till? Men iaf... Lycka! ♥



Promenad med hundarna idag.





Denna dam har fått vätske-exem på låret, och det är jag inte förvånad över. Pälsen är så ullig så det går knappt hitta huden på henne.
.. Milton har tidigare haft exemen på hela magen och Mira har även haft det någon gång förut, och det finns absolut inget som tar bättre än alsolsprit. Det försvinner fortare än blixten, nästan.

.. och den kostar 33kr. Tummen upp.

Hemma igen!




Över till lite renovering då.

Hallen är vit och vit. Det finns också en vit garderob men sen finns det inget mer. Så jag tänkte sätta mig ner och fixa en planering om hur jag ska kunna inreda en hall som är väldigt avlång. Korridoren är smal, så några vidare möbler är det väl knappast frågan om. Ändå måste det bli praktiskt med sittplats.

Tips?



Tjo! :)

Kommentarer
Postat av: christina

Vilken lycka för misse-missen att få ett hem hos just er, att få använda ytterligare några av de 9 liven som katterna vanligtvis har till sitt förfogande!!!

En grundtrygghet lär den ju ha begåvats med, nåt som butit den genom kyla och hunger,genom ensamhet och övergivenhet, så säkert blir den kompis med hundarna....om ett tag!!!Good luck med er djur vännen!!!

2011-03-29 @ 17:34:02
Postat av: Lena

Han ser nästan ut att heta "MIDAS"

2011-03-29 @ 22:43:39
URL: http://gyllenfjellskennel.se
Postat av: Cecilia F

Meeen att du tog katten. Dom är ju helt underbara! Och du med såklart!



Namnförslag på M: Malte, Moltaz, Melker!



Puss och kram!

2011-03-29 @ 23:49:23
URL: http://ceciliafurstenhoff.blogg.se/
Postat av: Mor

Mirre!

2011-03-30 @ 09:12:22
Postat av: Lillemor

Ja men såna där bänkar man fäller ut, såna dom har på tågen i gångarna...Du vet!?

ja en katta**** kan ju vara trevligt, jag har ju 2 du kunna fått :D en är till råga på allt dräktig... :/ kram

2011-03-30 @ 13:43:51
URL: http://www.magicbravehearts.se
Postat av: Sandra

Jag vet, perfekt ju! Dock håller inte väggen för det, då den består av lite gips och nå skitreglar.

MEH!!!!, har du katter?! He va som fan! ;)

2011-03-30 @ 15:42:41
Postat av: Lill

Kanske Moses? :-) Han ser jättefin ut! man skall gärna välja ett namn som har s i sig ,för katter:-)Tänkte oxå föreslå såna stolar som Lillis men det gick ju inte.....

2011-03-30 @ 22:07:18
URL: http://www.123minsida.se/roadsend
Postat av: Anonym

Michelangelo, Mick, Millennium, Milhouse, Milo, Mio, Minus, Max osv

Postat av: anna

den skulle kunna heta Mina, just för du skrev det såg det ut som ett namn ;p och lite udda också!

2011-04-06 @ 23:54:53
URL: http://nattstad.se/annaisakssonjonsson

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0