Tillskott i familjen

Trots att detta är en HUNDblogg så skriver jag ändå om min helg, då många visat intresse över den.



Helgen i Arvidsjaur har bestått av både sorg och glädje. Saknad över min moster och hennes man som tillsammans lämnade jorden i en hemsk bilolycka.



Det är stor sorg och saknad efter er båda, era hjärtan var av guld. Ni var älskade av alla.
Vila i frid, Tommy och Vivvi. ♥






Trots sorgen så har jag även haft stor glädje över att fått återse både vänner och familj.

Här är min bästa mormor.


.. och här är mina bästa vänner.


Sen får jag inte förglömma lyckan att äta på Frasses!


Vilda och Teya var ett givet val när jag var i Ajaur.



.. givetvis deras matte och husse också. ♥



En ensam stackars katt hittades i vintras i Akkavare. Han var mager som ett skellett. Han hade massor med mask och den lilla hade även förfrusit båda öronen och även svansen. .. och ingen visste vart han kom ifrån.

Två av mina vänner tog honom till sitt hem, for till veterinären och hjälpte honom med vaccinationer, avmaskning och annat. Vikten ökade och katten blev frisk.
Veterinären trodde katten var ca 5 år. Han har haft en familj någon gång eftersom han var kastrerad.

Igår när Niklas, helt ovetande, hämtade mig på flygplatsen så hade jag denna katt i min hand. En underbar katt som är så snäll och tillgiven.

Efter allt som han varit med om så skulle man kunna tänka sig att han inte litar på människor längre. Men så är fallet absolut inte. ♥ Helt underbar!

"Jag var lugn och trygg hela resan på det enorma flygplanet, trots att det mullrade och levde om jättemycket. Att sitta i en bur är dessutom inte något jag älskar men det gick jättebra ändå. Sen kom jag in ett hus, där jag kände lukten av hundar. Men dom har jag inte fått träffa ännu.
Kvällen och natten spenderade jag under sängen där människorna sov. Jag var ganska sliten efter resan.

Imorse hoppade jag upp i sängen till dessa två människor. En av dom försvann ganska snabbt imorse och jag satt på sängkanten med ryggen mot.



Efter 10 minuter så kröp jag upp på tjejens bröst och strök mitt ansikte i hennes, spinnandes, medans hon läste en tidning."




- Detta mina vänner är en pärla!

Kommentarer
Postat av: tesa

Underbart att träffa dig!! Vi får hoppas att det inte blir lika länge till nästa gång.. :) Fin kisse!!

2011-03-28 @ 12:32:27
Postat av: christina

Du Sandra är en av de många goda medmänniskorna som du beundrar......ett öppet hjärta, en ton som slår an och ensamheten för kisse förbyts i tvåsamhet/flersamhet!!!

Jag hyllar dig Sandra, som du hyllat mig!!!!

Låt oss starta en epedemi,,sprida den inneboende godheten runt omkring oss!1 Det är många som behöver få tanka lite omtanke förr att orka vidare.....



En varm tanke även till de dina som inte längre finns.De döda är inte försvunna för alltid,de har nog bara gått ett steg i förväg.....

2011-03-28 @ 17:25:49
Postat av: Lena

Vilken vacker katt! Inget hem är väl fullständigt utan katt =) Tur det finns djurvänner

2011-03-28 @ 17:54:52
URL: http://www.gyllenfjellskennel.se
Postat av: Mor

Det var såå skönt att ha dig hemma igen. Du är full med energi och som vanligt impulsiv. Tur att du fick skjuts av mamma så att du hann med flyget. Puh så stressigt att åka till Piteå först för att hämta katten. Men det var det värt. han verkar ju jättefin.Hoppas nu bara att allt funkar med hundarna. Kramis

2011-03-28 @ 19:16:50

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0