Another day

Idag är en helt vanlig dag i västra götaland.
- Den meningen trodde jag aldrig att Jag skulle säga.

Dagen började med träning här hemma. Rallylydnad tror jag det kallas. Nåja, Milton var iaf jätteduktig och lär sig saker snabbare än vad fantomen springer. Duktig vovve! Sen så älskar han att lära sig.

När Milton var klar var det dags för Mira. En djup och lång suck framkallades, hon vände ryggen till, lunkade sakta iväg och gick och la sig. Livsnjutare, det var väl förnamnet. ;)



Sen var det dags för att få lite jobb gjort!

- Änsålänge så har vi inte köpt någon åkgräsklippare så jag fick stånka med en lånad gammgräsklippare. Att klippa gräsmattan är alltid lika roligt. RÄTTELSE- "Gräsmattan", var väl ett lite fint ord. Vi tar mossmattan istället.

Inte hade den någon uppsamlare så jag fick KRATTA hela skiten efteråt. ;)


Det har tagit mej hela dagen och jag är inte ens halvvägs! Haha ^^


Hundarna var då inte mycket till hjälp. Milton sprang runt som en galning och busade med flugor. Mira har bara lunkat runt i skogen och såklart legat och myst.



Caspers veranda var ett givet val idag, tyckte Mira.






Alltså, man ser hur jäkla mycket Mira bara njuuuter av tillvaron. :)


.. och nu, ut igen!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Lill

Så lugnt och tryggt och rofyllt ni har det där i "paradiset" , Mira njuter i skuggan och kan just tänka mig att Milton är lättlärd ,den mentaliteten hade han..... Och strunta i krattningen!!!!det gamla gräset blir ny näring till mattan:) (fast visst dras det in en massa...) Kramar

2011-05-05 @ 21:52:30
URL: http://www.123minsida.se/roadsend
Postat av: Mor

Det ser sååå härligt ut hos er. Tungt med gräsklippning och krattning...men bra med gratis motion! Kram från en hes och förkyld mor.

2011-05-06 @ 08:14:07
Postat av: christina

Ni fann paradiset kan jag tycka.....Låt Mira va lat och vara livsnjutare....

Mina 3 är mer än vansinniga och då LOPPAN allra, allra värst...Höglöp, rymning, döv och ..., vågar inte skriva ut ordet som börjar på K och slutar på T.Gammel-Loppan på sbart 8,5 år.....

Kram från mig, nu hundlös inför operationen den 18 maj...

2011-05-06 @ 19:17:49

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0