Frågor på det?

Som jag förstår så undar säkert många varför Twaila kommit till oss och det är ett enkelt svar. Hon behövde semester.

Twaila är en superfin hund, snäll, glad, kärleksfull och vill alltid vara till lags. Tyvärr har stressen tagit lite överhand och nu är hon hos oss i det lugna och tysta.

Min uppgift blir att, förhoppningsvis, få Twaila till sin ursprungliga "Jag".



Idag har jag spenderat timmar i psykologiböckerna som talar om just hundstress, sett filmer om presspunkter på kroppen och läst oändligt många historier av andra hundägare.

Såklart, som allt annat, så finns det otroligt många olika sorter av detta fenomen. Jag blir lite förbryllad över hur stress påverkar hundar idag och vad stressen kan göra mot individen och hur lätt det är att inte se en början till obalans.

"Varför just du?" tänker ni kanske. - Ja, hundar är min passion och jag har massor med tid och energi att lägga ner på varje hund. Men mest av allt: Vad kan vara mer givande än att veta att man gjort skillnad i någons liv, människa som djur. Den utsträckta handen som får sin lycka genom andras lycka. Vi finns på jorden av en anledning, att hjälpa varandra.




Igår och även idag har jag observerat henne i olika situationer, funderat och tänkt.

Jag har nu fått ihop en skräddarsydd plan, för just henne, om hur det hela ska gå till väga.
Det blir en utmaning för både mig och henne. Men med mitt enorma tålamod, min envishet och med M&M:s hjälp så kommer det gå galant.

A place of piece and quiet.





Kommentarer
Postat av: Lillemor

Jag är evigt tacksam över att ni hjälper Twaila med detta...Tyvärr är det nog inte alla som förstår situationen, men dom som nu gör det, följ Sandra och Twaila med resten av gänget, det kommer bli mkt intressant och jag tvivlar inte en sekund på det du gör Sandra...Säger då att du är nog den mest fantastiska människa jag vet om...Du förstår,lyssnar och analyserar.. hade jag kunna skulle jag plockat ner månen åt dej... och kommer det dumma frågor, då kan jag ge dom dumma svar!!! skicka dom till mej =) kram och LYCKA TILL!!!

2011-05-11 @ 20:25:30
URL: http://www.magicbravehearts.se
Postat av: Cecilia F

Du är bra söt du :)

2011-05-11 @ 21:13:31
URL: http://ceciliafurstenhoff.blogg.se/
Postat av: christina

Djur har oxå männskors känslor.......

Du är utvald Sandra....säger som Kay Pollak säger i sina böcker......"Tro inte att du möter nån av en händelse!! Han, hon, den eller det är skickad i din väg att........Resten kan vi alla fylla i.

Mina ord blir..."Twaila är skickad i din väg Sandra att få ta del av de kunskaper du redan har och de du nu tillägnar dig genom böcker,filmer och samtal.Även det lugn som råder, storskogen, vindens sus genom bladverket,kissemissens spinnande, kaffebryggarens ljud....ALLT detta sammantaget borde kunna hela en "vilsen "hundsjäl, kanske missförstådd från första stund...vad vet jag!!!

Jag skulle vilja vara hund hos dig eller sommarbarn...whatever......jag tror på den läkande kraften.....den fanns redan i Töre , men lugnet, ron är kanske mer påtaglig hos er i skogens djupa stilla ro.GO FOR IT SANDRA!!!!!

2011-05-11 @ 21:20:28

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0