Oväntat

Idag fick jag bryta upp ett hundslagsmål.

Mira och Twaila rök ihop och det var oväntat, får jag erkänna. Mira har alltid varit så undergiven i alla lägen, drar sig undan för konflikter, så jag trodde inte hon skulle svara på en sådan "invit". Tänker jag dock vidare inser jag att det inte alls är konstigt.

Den som alltid hållt ställningarna hemma är Mira, ingen annan.
Och här kommer en 4-årig hund som faktiskt aldrig varit en del av oss och som dessutom inte har anpassats sig helt till flocken. Så enligt Miras mening är Twaila en svag länk.

Situationen, i fråga, ger inga frågetecken. Twaila ville busa och Mira ville vara ifred.

- Det hela gick bra. Så allvarligt var det inte eftersom jag fick isär dom själv.
Några blodiga sår på öron och nos blev det. Bara ytliga.

Snabbt upp på altanen med Mira och Twaila tillsammans. Lite gruffel från matte, sen var det bra.

.. och en sådan här sak är verkligen inget som sätter käppar i något hjul. Vi fortsätter precis som tidigare!



Dagen fortsatte!

Mira fick på sig dragselen.


Och hjälpte till med veden.




Står stilla inför avlastning.


Sen tänkte jag: Idag ska Milton introduceras för selen och vagnen.
Och såhär gick det!

Det gick jättebra till en början, sen när vi skulle svänga så gick det inte så bra, som ni ser. ;)

Milton är så vacker nu med en jättehögt bakparti! ;)

.. men jag tror helt seriöst han kommer att bli skitstilig, det får han nog efter sin mor.


Men vi kommer tyvärr att kastrera lillkillen. Han har ett underbett som heter duga. Jag fick tillochmed frågan en dag om han var en korsning mellan st. bernhard och boxer. Haha! ^^
Jag ska visa bilder på det sen.

Jag är värdelös på att "ställa upp" hundarna. Men här har ni Mira iaf.




Här är en bild från igårkväll. Wilson, jag, Mira, Twaila och Milton myser framför tv:n.




Sen så vill jag understryka några valda ord om min blogg.

Min blogg handlar om vår vardag. Jag håller mig alltid till sanningen och jag är alltid ärlig mot mina läsare. I bloggen ser ni vad vi spenderar dagarna till, både på gott och ont. Min blogg skiljer sig mycket mot andra 21-åringa tjejers bloggar, där det provoceras, ljugs och förskönas för att öka läsarsiffror... och nej, det gör inte jag.

Over and out!




Kommentarer
Postat av: Lillemor

Allt verkar gå som det ska ;) icke oväntat med lite gruff...men de fixar du lätt...lätt som en plätt...men snyggt har du ställt dom allihop, de kan du det med ;) Härligt härligt <3

2011-05-14 @ 15:19:23
URL: http://www.magicbravehearts.se
Postat av: tesa

Och snart kommer jag!! :)

2011-05-14 @ 19:15:21

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0