Progress.

Jag kom hem här på morgonskvisten. Mira var inne och Twaila och Milton låg på altanen.

Glad och sprallig var Twaila men absolut inte "i taket" när jag kom hem.
Twaila är gammal, klok och har inga problem med att bli lämnad ensam några timmar. Milton därimot gillar inte detta.

Med ett leende på läpparna så meddelar jag Er: Milton har blivit mycket bättre och är inte längre helt galen när man kommer hem. Han har lugnat ner sig massor och detta har jag att tacka Twaila för. Hon är en bra förebild för honom i många situationer.




Idag ska jag hoppa över koppelpromenader med henne.
Twaila är som mest harmonisk när hon slipper halsband och koppel och bara får lunka runt på gården.
Kopplet kommer fram och lägger sig vid hennes sida när hon sover stilla inne. Kopplet ska, i denna familj, representera lugn, inget annat. - Det jobbar jag stenhårt på.

Mira och Twaila har släppt lite på spänningen. Men när det väl händer så är det Mira som börjar blåsa upp sig. Men även detta har jag stora förhoppningar på och jag accepterar inget annat än en enad och harmonisk flock.

Hejsålänge!

Kommentarer

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0