En hund kan vara så mycket mer

Jag älskar mina hundar över allt annat. Dom är en stor del av denna familj och dom är alltid med oss vart vi än går (om nu inte någon är rädd för ett hårigt besök och dom måste vara hemma). Och DÅ kan man känna lite "Ja, men om dom inte får följa så stannar jag gärna hemma istället."
Känner någon igen sig?

Det är en intressant diskussion. Och ännu mer intressant när gästerna klagar över hår/dreggel i ens eget hem.
Men det ska jag inte skriva om idag.



Hundar kostar mycket pengar (spec med en stor ras) och dom tar upp massvis med tid. Så varför inte utnyttna antalet familjemedlemmarna till max?
Mitt nya hundprojekt blir att involvera hundarna i de vardagliga sysslorna. Jag ska lära dom stänga luckor, lådor, plocka undan från golvet och hämta skor och kläder till mig.
.. ja, det är ju oändligt vad man kan tänkas vilja ha hjälp med.

Att lära en sanktis allt detta är kanske inte att starta med dom bästa förutsättningarna.
Helt ärligt, det är skillnad på en högenergisk australian shephard och en bekväm sanktis. Men det är aldrig en omöjlighet att lära någon hund (oavsett ras) något.

Det kommer nog ta lite tid och jag tror jag kommer koncentrera mig mest på Milton då Mira inte är arbetsvillig över huvud taget (förutom att dra hennes jädra skrinda ;).

Det första jag tänkte gå in på är att stänga luckor och förhoppningsvis kommer en video upp på Milton när han gör det, snart. :)

Tills nästa gång så skriv gärna exempel på övningar ni vill se här i bloggen på video!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Sandra,



Va mycket roliga tips du har! Kommer prova massor på vår valp när den är mogen för de. Keep up the good work! (Hoppas du blir bra i din fot, ajaj)



// Johanna

2011-10-31 @ 15:27:18
URL: http://goteborgfamiljen.blogg.se/
Postat av: Mor

Men gumman, visst är det trist att vissa klagar(även jag ibland) på hår och dreggel, men samtidigt måste du ju acceptera att alla människor är olika. En del gillar katter, håriga spindlar, ormar osv. Bara att inse att smaken är som baken....delad! Kramis

2011-11-01 @ 08:07:56

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0