Svar på frågestund 3

Nu äntligen har jag gjort en ny film på detta och kan återigen publicera svaret som försvann!


FRÅGA:


Min fråga är ,,hur får man vovven att sitta perfekt vid sidan,med ett enkelt knep du skrev....?
Är Milton kastrerad..? OM ? ,,,isåfall märker du ngn skillnad nu än innan..?

SVAR:

Milton är ej kastrerad så det kan jag inte uttala mig om.

Men att sitta perfekt vid sidan är superenkelt, sålänge man har vertyget.

Man håller kopplet i höger hand, har hunden på vänster sida och en godis i den Vänstra handen. (Ha den INTE i den högra, som jag hade, då blir det svårt!!)

Gå med hunden framåt vid din sida (eller stå still), låt hunden se godiset. Ha överarmen och armbågen vertikalt mot kroppen och rör endast underarmen och handen i en uppåtrörelse. Du drar alltså armen uppåt. Dra den lite snett från vänster för att få hunden att sitta rakt och inte snett.

Det är kanske lite svårt att läsa sig till så här är ett litet klipp på hur jag gör.


Allt hänger i armrörelsen. Testa får ni se! :)

Kommentarer
Postat av: christina

SÅÅÅÅÅÅ himla fin Milton är.....följsam och foglig...

2011-10-07 @ 19:19:57

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0