Varför kennelnamn?

Idag är jag sjukskriven från jobbet och mår faktiskt inge vidare. Men jag gör ett försök till att uppdatera.




Tack för alla fina kommentarer och fina inlägg i gästboken på hemsidan. De värmer massor!
Frågan alla säkert tänker på: Varför kennel?

- Det har knappast undgått någon att jag är hundintresserad? Och väldigt mycket också.
Intresset sträcker sig inte bara till att "äga hund" utan det är så mycket mer.
Hälsa, mentalitet, utmaningar, träning, psykologi, inre, yttre.
Ja, listan görs lång.

Allt eftersom tiden gått har jag blivit mycket mer insatt i hur man bäst avlar, vad man tittar på, vilka aspekter är dom viktigaste, vad man måste tänka på och vad man ska ta i beräkningar osv. (Tack Lillemor för det.)
-Jag har sett hur en lyckad kull blivit och jag har sett konsekvenserna av ett sämre val. Det är en hel vetenskap och samtidigt ett lotteri, det älskar jag.

En nära vän till mig sa en gång:

Jag avlar för min egen skull, för att JAG vill ha en valp. Och skulle det bli mer valpar än de jag ska behålla så är det en bonus.

- Precis såhär är det för mig.



Jag har även sett och förstått hundvärldens baksida. Den nedtystade och mörka sidan, de som avlar för pengarnas skull och "skiter" i om tiken/hanen har nog bra gener för att föras vidare.

Men så är det med allt här i livet, det finns alltid en baksida och folk som kanske gör saker av fel anledningar.

Det kan jag inte göra något åt.

Men det jag kan göra är att föra de bästa och starkaste generna vidare och tillsammans med de flesta andra kennlar så kommer majoriteten att segra mot de "sämre generna" och sankt bernhard-rasen kommer att utvecklas till det bättre.

- Det är min strävan.

Kommentarer
Postat av: carola...

Hej sandra!!

Hoppas resan hem gick bra för dig och Milton...Jättekul att få träffa er en liten stund...

Lycka till med din Kennel det kommer säkert att gå jättebra...Krya på dig Sandra Kram från A-jaur/carola...PS.Ludde hälsar till Milton...DS

2011-10-25 @ 10:42:23
Postat av: christina

SANT OCH SUNT!!!! Blanda det BÄSTA med det finaste och hoppas på ett underbart resultat!!!

Tro på mig, jag är tjej!!!

2011-10-25 @ 11:54:32
Postat av: Lillemor

Klokt ;) <3

2011-10-25 @ 14:46:50
Postat av: Erica & Lovis

Önskar dig all lycka till när du sätter igång på riktigt. Och gör allt du kan för att tillföra rasen till det bättre =)

2011-10-25 @ 22:29:46
Postat av: Mor

Kloka ord min kära dotter! Kramis

2011-10-26 @ 08:02:17

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0