Back from rallyt!

Vi hade extremt bra väder ikväll. Inte en enda regndroppe!

Uppsamling innan det drog igång.


Britt hälsar på världens sötaste Spader.




Jag blev visad ett knep att få Milton att sitta korrekt vid min sida.


.. vilket han, efter ikväll, gör superfint!


Sen tränade vi lite nya skyltar och vi gick även de "gamla" skyltarna.


Kvällen gick superbra. Jag är mycket nöjd med vår insats!
Milton skötte sig bra och bryr sig inte lika mycket om allt runtomkring. Även om han blir väldigt stimmig när det händer mycket omkring.
Träningen här hemma har lönat sig och jag lärde mig tre viktiga saker ikväll:
1. Att inte tappa Miltons intresse för mig och att han behåller koncentrationen genom hela banan.
2. Att bryta beteendet "lukta på maken". (Nu löper dock en av hundarna, trots det gick det bra.)
3. Att backa.



Tack för ikväll! Nu är vi trötta och ska sova.

Kommentarer
Postat av: Mor

Så kul att det gick bra för er. Övning ger färdighet! Kram

2011-09-28 @ 08:24:20
Postat av: Lill

Roligt att det gick så bra!!! Det där om att bryta beteendet lukta på marken(antar att du menar marken o inte maken;) ) skulle jag vilja veta mera om!!! stort problem på utomhusutst. när hundens ben är ca:10cm..........

2011-09-28 @ 10:31:33
URL: http://www.123minsida.se/roadsend
Postat av: Anneli

Hej!

Fick adressen till din blogg från min mamma (som går kursen med Spader). Så roligt att få se bilder på min lilla goding här ibland. Får erkänna att jag är lite avundsjuk på alla som får träffa henne oftare än mig numera, haha!

Jättefin blogg och fina hundar hur som!

Kram Anneli

2011-09-29 @ 08:35:33
URL: http://www.yoker.se/

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0