Operation

Lillkillen min blev inlagd för operation idag. Knölarna är förhoppningsvis fortfarande bara fett men dom kommer bara att fortsätta växa och dom växer ut ur en muskel och detta kan skapa problem.

Så nu ska jag sitta hemma och hålla tummarna för att allt ska gå bra!


Jag passade också på att vaccinera båda två.
.. Och som jag alltid gör när jag är på en djurklinik så frågar jag om deras vikt. (Nu har ju båda varit lite överviktiga i vinter så jag har tänkt på detta vid utfodring.)

Mira var, inte helt oväntat, lite överviktig. 6 kg till vore bra att få bort.
- Jag blev därimot förvånad över hur lätt Milton var, 65 kg. Men vet. tyckte att det var en absolut idelalisk vikt för hans ålder (drygt 1,5 år). Och det kan jag nog faktiskt hålla med om. Unghundar bör inte ha överflödig vikt som sliter på lederna medans dom fortfarande växer.



Efter jag lämnat honom passade jag på att hitta på något skoj med Mira. Det blev en stadspromenad genom Kungälv.

Aldrig har hon varit så mycket dammsugare i backen, som hon var idag.










Och när vi kom hem satt Morgan och väntade på oss.


PS. Imorse hade vi ett riktigt genombrott med Morgan! Jag satte ned honom framför Miltons huvud och gav honom tillåtelse att lukta på Morgan. Då strök han sitt huvud mot Milton nos! ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Mor

Hoppas allt går bra med lillkillen! Håller tummarna. :)

2012-04-25 @ 13:06:22

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0