Reality of owning a dog, not all fun and roses

Idag är första dagen efter operationen. Natten har varit mycket tuff. Jag har knappt sovit en blund och det har inte Milton heller.


Kragen har varit jättejobbig vilket har lett till att han bara stått upp halva natten. Tidigt imorse somnade han tillslut av utmattning, likaså jag.


Stackars liten hade också kissat ner sig i natt.. Men han mår iallafall helt okej. Han är ju en helt otrolig hund som har en väldigt positiv inställning till allt. Han åt bra och han går på toa som han ska. Änslänge.

Det ser faktiskt bättre ut redan nu.


Tvättat med koksaltlösning imorse. Inget hit att få salt i såren, hälsar Milton.


Anledningen till att han har dränage är att det blev ett väldigt djupt hål mellan musklerna.




Kommentarer
Postat av: Monika

Åh lilla tappre Milton..glad och viftar på svansen trots sitt stora sår..får en tår i ögat..Nu får du krya på dig..så du kan leka med din kompis Mira snart..:)

Nu hoppas vi att provsvaren är negativa av ordet cancer..:( ingen vill höra det..

ha det bäst alla i familjen..

kramar / Monika med sanktisarna Lucy Olle och Gösta :)

2012-04-26 @ 14:31:43
URL: http://extraedition.cybersite.se
Postat av: Johanna

Så gott att se att han kämpar och håller humöret uppe, det är alltid ett gott tecken även om han såg trött ut i ögona! :)



Krya på dig Milton!

2012-04-26 @ 14:54:12
URL: http://goteborgfamiljen.blogg.se/
Postat av: camilla

Koka vatten och he det i en skål med gul såpa! Då svider det inte i såret på honnom och det dödar bakterier.

Det rådet fick jag av en läkare då jag fick ett sår på magen.

2012-04-26 @ 16:21:18
URL: http://gargnesarn.blogg.se/
Postat av: christina björklund

Mitt hjärta blöder...tråkigheterna smyger sig in i det roliga...Aldrig är livet så ställt på sin spets, som när barnen och djuren blir sjuka,,,,, Hoppas på god och snar bättring/ Kramar från mig

2012-04-26 @ 18:58:10
Postat av: Anna Cronehag

Åhh vad jag lider med er! Stackars Milton.. Blir helt tung i kroppen, finns det något värre än att se djur må dåligt.. Man kan ju inte förklara för dom varför, inte heller att de snart blir bra.. För det kommer han att bli! Milton verkar så tapper, han fixar det här! Styrkekramar till er och en puss på nosen till Milton!

2012-04-27 @ 01:04:02
Postat av: Susanne o Caesar

Stackars Milton,hoppas allt går bra! Så tråkigt, men jag och Caesar håller tummarna för Milton.

2012-04-30 @ 20:43:03

Skriv en rad här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0